Voorlopige bewindvoering loopt totaal fout

Mevr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorlopige bewindvoering loopt totaal fout

#1 , 28 feb 2017 13:14

Mijn man staat al enige jaren onder voolopig bewind. De bewindvoerder is een advocaat.

Mijn man is destijds onder voorlopig bewind geplaatst omdat hij schulden had gemaakt en deze niet afbetaalde. Hij is dan bevonden als 'onbekwaam' op zijn financiën te beheren en vanaf dan is de advocaat dat beginnen doen.

Ik begrijp het oordeel van de vrederechter destijds maar vroeg mij af of dit niet kan herbekeken worden. Er zijn nog schulden, maar de bewindvoerder doet in mijn ogen niet het nodige. Ik moet zelf steeds liggen rond bellen en mailen voor een afbetalingsplan of om dingen in orde te krijgen. De bewindvoerder belooft ons steeds alles in orde te brengen maar betaalt dan toch zaken te laat of gewoon niet, of geeft de voorkeur aan andere betalingen die niet dringend zijn. Hierdoor komen wij steeds maar meer en meer in de problemen.

Ik zou graag zelf samen met mijn man terug onze financiën regelen, eventueel met de hulp van budgetbegeleiding via het OCMW, als dat nodig zou zijn, maar ik meen dat wij dit ondertussen echt wel zelf kunnen. Alles loopt in het honderd, de bewindvoerder is telefonisch nooit bereikbaar en reageert niet op mails. Als ik dit allemaal zelf terug kan regelen, ben ik in ieder geval zeker dat alles op tijd betaald wordt. Rekeningoverzichten en dergelijke krijgen wij nooit, tenzij ik hier expliciet om vraag.

Wat kan ik doen om de bewindvoering te laten stop zetten? Wat zijn de verschillende stappen die we moeten doorlopen?

Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 28 feb 2017 13:58

Als wetgeving 488bis van toepassing is en door de vrederechter is uitgesproken is de weg terug praktische onbestaand .

Reclame

Terug naar “Andere”