Dochter "terroriseert" haar vader?

beemka
Topic Starter
Berichten: 52

Dochter "terroriseert" haar vader?

#1 , 03 feb 2017 23:21

Ik heb een nonkel van ondertussen 86 jaar, die een tijdje geleden een ongeval had met zijn fiets en het hospitaal in moest voor enkele dagen. Zijn dochter heeft toen zijn bankkaart meegenomen om de lopende rekeningen te betalen. Maar, ook al is hij al geruime tijd terug thuis, die kaart, en dus ook zijn pensioen, blijft in handen van de dochter. Zij zorgt wél dat er een poetvrouw komt en een sociaal werkster. Ook komt er 5 dagen per week iemand langs met een "warme maaltijd". Voor de rest krijgt hij van haar een klein beetje zakgeld. Volgens mij onvoldoende om een normaal leven te kunnen leiden.
Toen ik haar de vraag stelde of dit allemaal wel wettelijk geregeld was kreeg ik als antwoord; Dat zijn uw zaken niet!
Ik heb hier zeer sterk de indruk dat mijn nonkel geterroriseerd word door zijn eigen dochter.
Is daar iets aan te doen en waar moet ik me daar voor wenden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 03 feb 2017 23:36

Hebt ge u al eens gewend tot uw nonkel om te horen wat hij er van vind ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 04 feb 2017 12:35

Ik lees in uw relaas dat de dochter haar vader goed verzorgd.... Die man kan waarschijnlijk niet meer uit de voeten en mogelijks "beschermt" de dochter haar vader opdat hij z n geld niet zou uitdelen aan god en klein pierke.

Zoals gesuggereerd hierboven: ga eens op bezoek om te polsen of hij het naar z n zin heeft en - als dat zo is - laat dan de dochter voor de vader zorgen zonder aanstelling van bewindvoering etc. Als neef/nicht zou je trouwens enkel actie kunnen nemen bij schromelijke verwaarlozing (wat niet het geval lijkt te zijn). Er zijn mensen van 86 die nog alles alleen afkunnen maar dat zijn er weinig: de vader is ws supercontent dat hij dank zij de zorg van de dochter niet naar een rvt moet.

Reclame

Terug naar “Andere”