Spaarrekening geplunderd

fearomox
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Spaarrekening geplunderd

#1 , 20 jan 2017 14:00

Sinds mijn geboorte zijn mijn ouders gescheiden, dankzij een straffe vechtscheiding ben ik mij mijn moeder moeten gaan wonen.
De rol van mijn vader, die ik niet meer mocht zien de eerste jaren, werd overgenomen door mijn oom (de 12 jaar oudere broer van mijn moeder).
Mijn oom heeft zelf geen kinderen en heeft ons rijkelijk onderhouden omdat mijn moeder altijd leek blijken dat ze niet genoeg inkomsten had om voor ons te zorgen (ze werkte part-time als poetsvrouw, maar streek ook wel huurgelden en alimentatiegeld van mijn vader op).

Ze heeft voor mij een spaarrekening geopend (of zo bleek ze me het toch te vertellen) waar ze maandelijks een bedrag van €50 op plaatste.
Mijn oom gaf mij enorme bedragen, die ik dan overdraagde aan mijn moeder zodat zij die op deze rekening kon zetten.
Het laatste bedrag dat ik mij herinner was een cash som van €5000, die ik kreeg voor een auto'tje van te kopen. Aangezien ik deze nog niet nodig had omdat ik op kot zat heb ik dit geld aan mijn moeder gegeven die zij dan ging storten op de bank.

Een aantal jaar later kwam het op een dispuut met mijn moeder omwille van mijn studies, zij ging bij haar nieuwe vriend inwonen en ik werd op het straat gezet. Ik ben zelfs mijn kledij met de politie moeten gaan halen die in vuilniszakken in een garagebox waren gepropt.
Ik wist ook van deze spaarrekening en kon deze ook in het oog houden omdat ik medetitularis was, maar ik kon hier geen verrichtingen op doen omdat we een wederzijds verzet van samen op treden hadden getekend.
Daar knelt het schoentje: plots is de 45.000€ van deze rekening verdwenen. Terwijl de bankbediende mij op voorhand verwittigde dat dit niet kon, toen ik mijn vermoeddes uitte dat mijn moeder tot zo'n dingen in staat was.

Ik heb nu een rechtzaak aangegaan tegen haar én de bank, die ik helaas heb verloren. Dit mede omdat ik niet kan aantonen dat ik ook geld heb gespaard op deze rekening omdat zij altijd het geld ging storten dat ik voor verjaardagen, gelegendheden, communie etc kreeg aan haar gaf.
Mijn oom, haar broer, wil met haar dus ook niets meer te maken hebben. Hij is ook enige levende directe familielid van haar, buiten ik en mijn zus.
Nu wil mijn advocaat in beroep gaan, en ik zoek zoveel mogelijk middelen om deze zaak te winnen. Ik hoef niet al het geld, maar wel het geld dat andere mensen voor mij hebben gespaard (van alleen mijn nonkel al zou het al €24.500 zijn).

Als eerste bewijs heb ik de schriften waar mijn nonkel alle giften neergepend heeft dat hij mij gaf sinds 1995 (de man is 76 jaar en houdt alles zeer nauw bij).
Daarna heb ik ook een rekeningafschrift dat zij heeft voorgelegd als bewijsstuk dat zij voor mij spaarde waar de €5.000 in CASH is gestort op mijn spaarrekening! Dit is de €5000 waar ik spreek over in het begin, en dit staat ook geschreven in het boekje van mijn oom.

Mijn vraag is nu: kan ik haar vragen om rekeningafschriften van haar rekeningen te tonen dat zij bvb die €5000 heeft cash afgehaald om dan terug cash te storten op een rekening? Waarvan ik 100% zeker ben dat dit niet zo is, omdat dit geld van mijn oom is.
Mag mijn oom onder eed getuigen?

Heb ik hierbij genoeg om een rechter te doen inzien dat zij niet alles alleen heeft gespaard en zijn mening te herzien? Of moet ik meer doen?



Alvast bedankt voor de hulp en enige nieuwe inzichten,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding