Zwanger van vriend, maar relatie is moeilijk

steve1991
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

Zwanger van vriend, maar relatie is moeilijk

#1 , 13 jan 2017 14:55

Dus, dit gaat even over een vriendin van mij.

Deze heeft een relatie met een gast en is er van zwanger geworden. Maar de relatie staat op het punt op de klippen te lopen.
mijn vriendin is nu 3 maanden zwanger en zou nie willen dat hij (ex-gedetineerde; wss snel terug in de bak wegens andere misdaad) recht heeft om die kleine te zien. Hij heeft ook de neiging om zijn vriendin te bedriegen. maar van geweld is geen sprake, enkel naar mijn weten emotionele chantage.

Is hier een mogelijkheid voor? of heeft die gast zowiezo het recht om de baby te zien? aangezien het op dit moment nog 6 maanden duurt eer hij het kind kan erkennen, lijkt me dit sterk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8837

#2 , 13 jan 2017 15:22

als bij de geboorte de biologische vader het kind niet erkent, is hij eenvoudigweg de wettelijke vader niet. Dan heeft hij géén rechten, maar ook geen plichten. Gezien de relatie op zijn einde loopt, ga ik er van uit dat deze jonge vrouw nog niet medegedeeld heeft aan haar partner dat ze zwanger is. Als ze haar kind wenst alleen groot te brengen, kan ze dat dan in feite. Er is géén wet die een vrouw verplicht aan de mogelijke biologische vader te melden dat hij dat effectief is.

Reclame

Terug naar “Andere”