studietoelage kot / domicilie in zelfde stad

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

studietoelage kot / domicilie in zelfde stad

#1 , 06 dec 2016 20:34

Mijn kinderen zitten in 2 verschillende steden op kot en zullen een studietoelage ontvangen. Ik woon op het platteland. Ik ben van plan te verhuizen naar de stad waar 1 van mijn kinderen studeren. Voor zover ik weet is er niets dat zegt dat een student niet op kot mag gaan in de stad waar hij gedomicilieerd is om een studietoelage (voor kot) te kunnen blijven ontvangen. Is dit correct, of kan een studietoelage voor kot geweigerd worden? Graag verwijzing naar artikel dat dit zou zeggen, want dit is uiteraard geen rara ik denk spelletje voor mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 06 dec 2016 20:37

Ik ken iemand die dat gedaan heeft, en er nog winst uit haalde ook.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 dec 2016 20:41

kan perfect. Hoewel het soms misbruik van het systeem kan zijn, is er niets wettelijks die dat tegenhoudt.

Reclame

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

#4 , 09 dec 2016 00:17

Ik zie niet hoe je er winst kan uithalen. De onkosten van de student blijven dezelfde. Wel, ik ben hier nog niet weg. Maar opties hebben, dat is goed :D

Terug naar “Andere”