Bewindvoerder

WalterVanRemoorel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bewindvoerder

#1 , 24 nov 2016 09:11

Wij hebben onlangs (een maand geleden) een bewindvoerder laten aanstellen voor demente schoonmoeder. De bewindvoerder heeft een aanvraag bij de bank gedaan om alle bankuittreksels te krijgen van de afgelopen 10 jaar. Bank heeft hem al de uittreksels bezorgd van de afgelopen 2 jaar.
De kosten van deze dure operatie worden mijn demente schoonmoeder aangerekend.

Mijn vraag is: heeft een pas aangestelde bewindvoerder het recht om deze zaken op te vragen? Ik zie hier totaal geen meerwaarde in? Ik kan begrijpen dat hij inzage heeft in recente bankuittreksels maar een nakijken van de uitgaven en inkomsten van mijn schoonmoeder van de laatste 10 jaar, lijkt me een inbreuk op haar privacy en bovendien nodeloos duur.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

willyboy
Berichten: 897

#3 , 04 jan 2017 11:37

Misschien heeft de bewindvoerder een arrest van de bevriende vrederechter gekregen om bewerkingen te doen . Ze hoeven dat aan erfgenamen niet bekent te maken .

Reclame

Terug naar “Andere”