referentie adres

Franciscus
Berichten: 38583

Re: referentie adres

#16 , 27 mar 2017 20:02

Dat laatste is ook niet juist - feit dat jullie nog samenwonen kan een belemmering zijn voor een echtscheiding.
Een van de eerste maatregelen die wordt gedaan bij echtscheiding is net een ander adres. na zes maanden kan men om die reden al een EOT aanvragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 mar 2017 10:07

wederom dank voor uw reactie
al moet ik misschien dit deel verhuizen naar het onderdeel echtscheiding
ik dacht dat eens de echtscheiding ingeleid werd de ander nog tijd had om een nieuw adres te zoeken, ik had niet verwacht dat het nog samenwonen een belemmering op zich zou kunnen zijn, zo is mij dat alleszins niet meegedeeld
ingewikkelde materie voor een leek

Franciscus
Berichten: 38583

#18 , 01 apr 2017 21:42

Dat kan als de rechtbank een beslissing neemt over de woonplaats ...
Meestal is het dan dat rechtbank toelating geeft om elk op een ander adres te wonen.

Reclame

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#19 , 03 jul 2017 15:43

ondertussen woont en werkt mijn (ex) man in Engeland
hij heeft zich echter ginder nog niet ingeschreven op zijn nieuw adres, tevens heeft hij zich hier niet uitgeschreven
hij is binnenkort in het land om de kinderen te bezoeken
ik ga ervan uit dat hij die periode hier ook gebruikt om zich te laten uitschrijven op dit adres, indien hij dit niet doet
wat kan ik doen om hem hier uit te schrijven aangezien hij hier niet meer woont
zijn er voor hem nadelen verbonden aan het zich laten uitschrijven hier in Belgie en zich laten inschrijven op zijn adres in Engeland

dank voor uw tijd

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 03 jul 2017 19:50

Vragen aan de wijkagent hem ambtshalve uit te schrijven

Franciscus
Berichten: 38583

#21 , 03 jul 2017 20:00

Lijkt mij idd het beste.
Hij moet zich dan in Engeland inschrijven.
Voordeel voor u ... een GDW kan niet meer bij u langskomen.
De boetes van uw ex komen ook niet meer bij u.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#22 , 04 jul 2017 10:48

dank u voor de informatie
hopelijk gaat hij zichzelf gewoon uitschrijven
dat zou van mee werken getuigen mijn inziens
& anders inderdaad via de politie

Franciscus
Berichten: 38583

#23 , 05 jul 2017 21:10

Domicilie daar houden terwijl men gescheiden is?
Kan problemen geven zeker al met een gerechtsdeurwaarder die uw spullen komt opschrijven of met dwangbevel zijn boetes komt innen.
Ook inschrijven echtscheiding bij gemeente terwijl men op hetzelfde adres woont?
Referentieadres is geen probleem.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#24 , 06 jul 2017 11:57

de echtscheiding is nog niet uitgesproken
het gaat om een internationaal huwelijk & er waren problemen bij het verkrijgen van de nodige documenten & daardoor de nodige vertraging ook
referentie adres werd geweigerd destijds, al heb ik daar niets van op papier
de wijkagent is langs geweest & heeft het toen omgezet naar tijdelijke afwezigheid
het huis blijft in onverdeeldheid dus ik denk, vermoed dat de gdw hier steeds kan blijven langskomen, ook al is hij hier niet meer gedomicilieerd, of zie ik dat verkeerd
ik heb me wat geïnformeerd & ik denk dat het voor hem geen kwaad kan om zich in te schrijven in het buitenland; hij verliest er geen rechten mee
& hij woont daar ook effectief dus het lijkt mij logisch dat hij dat gewoon in orde brengt

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#25 , 15 jul 2017 17:06

hij heeft zich laten uitschrijven op de gemeente

Franciscus
Berichten: 38583

#26 , 21 jul 2017 21:54

Hou er rekening mee uw bijna ex niet meer te laten inschrijven op uw adres ... zolang de echtscheidingsprocedure duurt.
Rechters vinden het heel raar dat personen die apart moeten wonen plots of nog samenwonen.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#27 , 28 jul 2017 13:39

dat is geenszins de bedoeling
kan hij zonder mijn medeweten zich hier terug laten domiciliëren
ik vermoed niet dat dat aan de orde zal zijn maar uw woorden doen die vraag bij mij oprijzen

Franciscus
Berichten: 38583

#28 , 28 jul 2017 14:40

Aan gemeente laten weten dat er niemand bij u pag ingeschreven worden zonder politieonderzoek en uw toestemming - kan zo in RijksRegister worden opgenomen.

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

#29 , 30 jul 2017 10:32

& dat vraag je dan aan het onthaal van de gemeente en er is niemand die dat vreemd vindt
dank trouwens voor uw antwoord

Franciscus
Berichten: 38583

#30 , 05 aug 2017 22:59

Aan het onthaal en die zullen u verwijzen naar de dienst bevolking / burgerlijke stand .
Zorg dat u het vonnis bij hebt en best ook een kopie dat ze misschien gaan bijhouden in uw dossier.

Terug naar “Andere”