school en vonnis

mama485
Topic Starter
Berichten: 55

school en vonnis

#1 , 20 sep 2016 11:54

Situatie: ik heb een vonnis van de familierechtbank waarin geen omgangsregeling werd opgenomen voor de vader van de kinderen. Er staat enkel dat de rechtbank de vader machtigt de kinderen mee te nemen naar het buitenland voor vakantie tijdens een welbepaalde periode in de zomervakantie 2016. Verder enkel skype-momenten, vastgelegd op dag en uur.
Ik laat aan school weten dat de papa niet zomaar zonder mijn toestemming mijn dochter mag meenemen indien hij plots aan school zou staan. Ik bezorg hen tevens het vonnis.
Nu reageert school dat in het vonnis niet expliciet staat dat de papa de kinderen niet van school mag halen, of ik hen een document kan bezorgen waarin dat wèl expliciet staat.
Impliceert het niet bestaan van een wettelijke omgangsregeling dan niet sowieso dat hij de kinderen niet zomaar mag meenemen zonder mijn toestemming?

Bedankt alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2016 16:55

Zoals je het hier verteld, heb je het enkel over de rechten die de vader sowieso heeft (namelijk kinderen meenemen op vakantie + een aantal skype momenten). Als in dit vonnis niet vermeld staat, dat buiten deze contacten, de vader geen contact mag hebben met de kinderen, of dat de vermelde contacten ook de enige zijn die de vader mag hebben, kan ik me voorstellen dat dit voor de school niet echt duidelijk is. Je mag van de school niet verwachten dat zij een ouder verbieden hun kind mee te nemen, zonder dat zij daar een héél gegronde reden voor hebben.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”