naar het buitenland als minderjarige met een 18 jarige

YannickPagnon2002
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

naar het buitenland als minderjarige met een 18 jarige

#1 , 14 sep 2016 22:09

Hallo

Ik( 14 jaar ) en een goede vriend van mij(18 jaar ) willen in de grote vakantie graag naar turkije om onze vriendschap te vieren.
Nu is mijn vraag of dit mag volgens de wet?
omdat mijn vader twijfelt hy denk dat je als minderjarige alleen met een 18+ familielid mag gaan
En of we daar extra papieren voor nodig hebben?
Bedankt aan degene die me helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 sep 2016 22:25

Voor België: absoluut geen probleem als beide ouders toestemmen, best wel op papier handgeschreven én gehandtekende toestemming in Nederlands én Engels meenemen. Best ook met copie identiteitskaart van de papa.

Voor Turkije: geen idee. Indien beide van verschillend geslacht, geen familie én samen op 1 kamer slapend, kan dit wel wat problemen geven voor een hotelkamer, lijkt me. Best eens navragen in Turkije.

Welke stad in Turkije?

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 14 sep 2016 23:03

Voor mij toch een vreemde combinatie van leeftijden -geslachten -en bijkomend plaats bestemming.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3794

#4 , 15 sep 2016 09:14

Voor mij toch een vreemde combinatie van leeftijden -geslachten -en bijkomend plaats bestemming.
Turkije is tegenwoordig een interessante vakantiebestemming voor de jeugd. ;-)
Daar zou ik persoonlijk dus niets achter zoeken.

lucas123
Berichten: 483

#5 , 15 sep 2016 09:22

Op de gemeente waar ik woon kan men bij de gemeentediensten een voorgedrukt 'toestemmingsformulier' verkrijgen dat door de ouders ingevuld wordt en dat in verschillende talen is opgesteld.. Het wordt dan gewettigd door de gemeente. Ga dus eens langs bij uw gemeente...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 15 sep 2016 09:28

Als ouder zou ik dit nooit toelaten, geniet van u kind zijn is de mooiste tijd van u leven, en maak u droomreis binnen 4 jaar.


Passagiers tussen 12 en 18 jaar die alleen reizen, kunnen worden geaccepteerd als niet-begeleide minderjarigen onder de volgende omstandigheden:

Op speciaal verzoek van de ouders of een aangewezen voogd
In geval van twijfel over zijn / haar vermogen om alleen te reizen

https://www.brusselsairlines.com/nl-be/ ... fault.aspx
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#7 , 15 sep 2016 10:54

komt er nog bij dat gelet op de huidige situatie van de "syrie strijders" zoiets door een vergrootglas zal bekeken worden door de veiligheidsdiensten

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 15 sep 2016 10:57

Voor mij toch een vreemde combinatie van leeftijden -geslachten -en bijkomend plaats bestemming.
Mogelijks een tussenstop en een doorreis naar Syrië.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 15 sep 2016 11:24

komt er nog bij dat gelet op de huidige situatie van de "syrie strijders" zoiets door een vergrootglas zal bekeken worden door de veiligheidsdiensten
Inderdaad met screening van beide families met alle middelen, misschien lezen de veiligheidsdiensten wel mee. Hopelijk word het ginder geen hotel achter gesloten deuren zonder zwembad.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”