kind niet gezien

eylis
Berichten: 8840

Re: kind niet gezien

#16 , 16 sep 2016 13:52

ja, dat is allemaal mogelijk. We zeggen niet dat het effectief zal gebeuren. Maar de mogelijkheid zit er "wettelijk" in. De vraag is natuurlijk of het allemaal wel zo'n vaart zal lopen. De (groot)moeder kan enkel een zaak aanvatten voor de rechtbank om grootouderlijk omgangsrecht te vragen. (Maar dat zal nooit meer zijn dan enkele malen per maand) en als de vader niet geneigd is zijn vaderlijke rechten te vorderen, kan de grootmoeder ze alleszins niet in zijn plaats opeisen. De soep koelt waarschijnlijk wel zonder blazen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 sep 2016 14:07

Een rechter zal ook wel redelijk zijn. Als de vader nog nooit naar het kind omgekeken heeft en zwaar aan de drugs zit, zal hij (of zijn moeder) er niet moeten op rekenen dat het kind bijvoorbeeld één weekend om de 14 dagen bij hem zal zijn. In tegendeel. Hij zal in eerste instantie al blij mogen zijn als hij om de drie weken of zo, eens een half dagje, onder begeleiding of toezicht, mag doorbrengen met zijn kind. Als de moeder kan aantonen dat omgang met de vader alles behalve in het belang van het kind is, zou wel eens kunnen geoordeeld worden dat de vader voorlopig zijn kind niet te zien krijgt, tot hij bijvoorbeeld afgekickt is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bloempje123
Topic Starter
Berichten: 55

#18 , 23 sep 2016 21:35

'grootvader van mijn zoontje volgt mij nu dus overal, richting school, of op terugweg
maar daarstraks te enig plaats waar ik mij nog veilig voel het bos achter ons huis, komt hij daar aan wandelen met zijn hond, en zei dat hij eindelijk zijn kleinzoon kan zien omdat hij deze nog nooit heeft gezien, is mij beginnen uit te schelden en weer bedreigen, mijn uitschelden voor zot wijf en moeier
mijn zoontje was heel bang want deze persoon was een vreemde voor hem
ik ben wel klacht gaan indienen het ik hier goed aangedaan?
misschien wordt het nu nog erger?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#19 , 23 sep 2016 22:22

Meldingen zullen niet volstaan .
Het moeten bedreigingen zijn die in het strafwetboek specifiek aangegeven worden als strafbare bedreigingen ... veel mensen voelen zich bedreigd maar dikwijls is dat geen strafbaar feit.

Moeier?


Vonnis is dus nog niet definitief / betekend ?

Zou mogelijk wel kunnen beschouwd worden als belaging ...
En zeker vanaf nu zorgen dat uw gsm of een opnameapparaat alles opneemt.
PS het is ook toegelaten de bomen in het bos te filmen .... ook personen die per 'ongeluk' op de foto of film zouden staan.

eylis
Berichten: 8840

#20 , 24 sep 2016 08:42

melding maken bij de politie is misschien wel aan te raden, want een persoon die u via de tuin de huid komt volschelden en uw zoontje bang maakt, maakt het wel tamelijk onmogelijk om in de toekomst een leuke relatie op te bouwen met dat kleine kereltje...Maak zeker melding van het feit dat de kleine overstuur was na dit incident. Deze fiche in het dossier zal een rechter ook zeker in overweging nemen.

bloempje123
Topic Starter
Berichten: 55

#21 , 24 sep 2016 10:07

@francisus moier is een 'slechte moeder'
en ik heb klacht tegen deze persoon ingediend, en omdat mijn zoontje zo opgedraaid is heb ik deze morgen daar jeugd en gezin gebeld
het was een slechte zet van de grootvader om dit te doen
ik durf zelf mijn zoon niet meer naar school doen nu, pfff

Terug naar “Andere”