kind niet gezien

bloempje123
Topic Starter

kind niet gezien

#1 , 13 sep 2016 15:09

- vader moet kind erkennen via rechtbank
- weet na dna dat hij vader is ( via papieren rechtbank)
- wordt binnenkort nog eens voor voor bevestiging via rechtbank
- vader heeft nog NOOIT zijn kind gezien, en doet ook geen moeite, loopt moeder en kind gewoon voorbij of ze lucht zijn

- kan hij veel bezoekrecht krijgen? heeft nog nooit zijn kind gezien, en kind is al 2,5 jaar
- neemt nog heel veel drugs

-

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Adriana

#2 , 15 sep 2016 13:01

Ik begrijp het niet goed.....uit uw bericht maak ik uit dat u liever hebt dat vader geen contact heeft met zijn kind, maar je vroeg zelf een erkenning ??
Vader heeft duidelijk geen interesse voor het kind en is blijkbaar een druggebruiker...

Wat is uw doel?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 sep 2016 16:00

Van zodra je de vader dwingt om zijn plichten na te komen (alimentatie betalen, bijvoorbeeld), komt daar automatisch bij dat de vader ook kan gebruik maken van zijn rechten. Hij kan dus bezoekrecht aanvragen. Dat hij zijn kind al jaren niet gezien heeft en drugs gebruikt, zijn elementen die mee zullen bepalen hoeveel hij zijn kind zal kunnen zien en onder welke omstandigheden (bijvoorbeeld enkel onder begeleiding van een derde persoon). Als de vader echter clean wordt en een voorbeeldig leven gaat leiden, kan het best zijn dat hij meer eist en ook meer toegewezen krijgt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

eylis

#4 , 15 sep 2016 21:40

het is zelfs zo dat - indien de vader zijn leven stilaan weer op het rechte spoor krijgt -hij zelfs gelijk verdeeld verblijf zou kunnen vragen én krijgen via de rechtbank. Vergeet niet dat de term BEZOEKrecht niet meer correct is; Het gaat om omgangsrecht: en dat kan vertaald worden naar een gelijk verdeeld verblijf tussen beide ouders.

Gebruiker21

#5 , 16 sep 2016 09:44

het is zelfs zo dat - indien de vader zijn leven stilaan weer op het rechte spoor krijgt -hij zelfs gelijk verdeeld verblijf zou kunnen vragen én krijgen via de rechtbank. Vergeet niet dat de term BEZOEKrecht niet meer correct is; Het gaat om omgangsrecht: en dat kan vertaald worden naar een gelijk verdeeld verblijf tussen beide ouders.
Da's inderdaad één van de mogelijkheden op termijn: dat het kind de helft van de tijd bij de vader zal verblijven. De mama moet dus goed nadenken of ze met zo'n situatie zou kunnen leven in de toekomst, voor ze de vader dwingt het kind te erkennen... Als de mama liefst heeft dat de vader uit het leven van het kind blijft, dan kan ze het best zo laten en niet eisen dat de vader enkel afdokt en voor de rest uit het leven van het kind blijft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bloempje123
Topic Starter

#6 , 16 sep 2016 10:17

vader moet dat niet erkennen van de mama van het kind, maar van zijn MOEDER ,
dna test is al gebeurd, en hij is de vader, maar wil zijn verantwoordelijkheid niet dragen.
zijn moeder, hij eigelijk niet.
dit is een heel complexe situatie, heeft al 2,5 jaar geen enkel contact met de mama van zijn kind
zijn moeder komt bij de mama van zijn kind dreigen dat zij het voogdij wil enz..

Gebruiker21

#7 , 16 sep 2016 11:00

Dit is geen complexe situatie: Moeder van de vader heeft niets te willen in deze. Punt. Als de vader geen contact wenst met het kind en de moeder van het kind, en de moeder van het kind vind dit OK en wenst ook geen contact met de natuurlijke vader, dan heeft de moeder van de natuurlijke vader haar daar bij neer te leggen.

De natuurlijke vader kan wel het vaderschap opeisen, maar voor zover ik weet is het daar ondertussen veel te laat voor. Ik dacht dat een biologische vader maar één jaar tijd heeft om het vaderschap op te eisen, te rekenen vanaf het moment dat hij weet dat het kind van hem is (ik vermoed dat hij toch al langer dan één jaar weet dat hij een kind heeft)? Verder kan de moeder zich ook verzetten tegen het opeisen van het vaderschap, als dit in het belang van het kind is.

Maar de moeder van de natuurlijke vader heeft niets te willen / niets te eisen, indien zowel da natuurlijke vader als de moeder van het kind, het zo wensen... Als de moeder van de vader nog komt dreigen: zeggen dat je bij een volgende contact klacht zal neerleggen bij de politie wegens belaging.

Mariette

#8 , 16 sep 2016 11:36

Ik dacht dat een biologische vader maar één jaar tijd heeft om het vaderschap op te eisen
hier ook een heleboel informatie over "bezit van staat" http://www.elfri.be/bezit-van-staat

Gebruiker21

#9 , 16 sep 2016 11:38

hier ook een heleboel informatie over "bezit van staat" http://www.elfri.be/bezit-van-staat
Als ik dit zo lees, denk ik niet dat de vader beroep kan doen op "bezit van staat". Hij heeft er immers 2,5 jaar lang niet naar omgekeken...

Mariette

#10 , 16 sep 2016 12:26

Als ik dit zo lees, denk ik niet dat de vader beroep kan doen op "bezit van staat". Hij heeft er immers 2,5 jaar lang niet naar omgekeken...
dacht ik ook ja. Het ziet er dus goed uit voor TS.

Fons54

#11 , 16 sep 2016 13:23

Moeder van de vader, grootmoeder dus, kan wel een omgangsregeling vragen aan de rechtbank... Grootouders hebben ook rechten.

Gebruiker21

#12 , 16 sep 2016 13:27

Moeder van de vader, grootmoeder dus, kan wel een omgangsregeling vragen aan de rechtbank... Grootouders hebben ook rechten.
Het is de grootmoeder niet, aangezien de vader zijn kind niet erkend heeft. Kind en "biologische vader" zijn juridisch gezien vreemden voor elkaar. Dus is de moeder van de "biologische vader" zeker en vast een vreemde voor het kind.

Ik begrijp eigenlijk niet wie er nu een procedure voor de rechtbank opgestart heeft? De vader zelf, onder druk van zijn moeder?

bloempje123
Topic Starter

#13 , 16 sep 2016 13:39

de vader onder druk van zijn moeder inderdaad, maar de vader wou eigelijk niet
zit zwaar aan de drugs enz, kind was net geen jaar als de zaak voor de rechtbank kwam, 2014 in mei 2015 heeft de vader te horen gekregen dat hij vader was ( in april 2015 is dna test gebeurd)
nu in 2016 ( ze hebben een jaar gewacht) komt het nog eens voor, maar in de tussentijd heeft de vader geen moer moeite gedaan om ze zijn te zien of te horen, hij zegt dat zijn moeder alles moet regelen, dit kan toch niet!
de moeder van biologische vader wil alles regelen in zijn naam

Fons54

#14 , 16 sep 2016 13:41

vader is dus erkend als vader of niet?
indien wel, dan heeft de grootmoeder wel recht op omgangsregeling....opbouwend natuurlijk, maar ze zal zeker recht krijgen....

bloempje123
Topic Starter

#15 , 16 sep 2016 13:45

ook als ze de moeder van het kind al meermaals bedriegd heeft en er al verschillende meldingen zijn gedaan?
en de vader ook opbouwend dan? hij heeft in 2,5 jaar niet naar zijn zoon opgezien en zit nog zwaar aan de drugs
en wil zich niet laten behandelen voor zijn probleem

Terug naar “Andere”