Pesterijen onderbuur

duveltje03
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Pesterijen onderbuur

#1 , 28 aug 2016 13:25

Beste,
Ik woon reeds 6j in een app op de 2de verdieping. Nu een 3j of 4j geleden is onder mij een nieuwe huurder ingetrokken. Een alleenstaande 'man' van nu 32j. Sinds enkele maanden zit hij thuis met een depressie en sinds kort doet die niets anders dan roepen en brullen. We hebben hem gewoon laten doen, niemand heeft geklaagd. Maar nu begint hij zijn frustraties op mij uit te werken. Hij is de hele dag thuis, onlangs was het zo'n warm weer en wilde ik de achterkant van mijn app vlug kuisen. Heb gewacht tot 9u30, dit was op een woensdag, en begon dan de slaapkamers te stofzuigen. Blijkbaar is hij daar wakker van geworden, als een razend beginnen roepen, naar boven gelopen en gelijk ne zot op men deur gaan bonken. Nog voor ik aan de deur was was hij al terug in zijn eigen app. Daar heeft hij nog wat liggen roepen en tieren. Daarna een paar dagen later gewoon door de dag ging ik naar het toilet en mijn deur kan wel piepen en wat geluid maken, en begon hij te roepen over mijn deur 'hey foorwijf blijf van die deur' enz... Als je hem in de gang tegenkomt doet die supervriendelijk. Maar nu moest ik op een ochtend ook naar het toilet en had mij gestoten en ook daarvan is die wakker geworden. Toen ik net terug neerlag, is hij naar beneden gegaan en gelijk een onozel kind op de bel gaan duwen en gewoon terug naar binnen gegaan. Rond 11u30 begon hij te roepen dat ik da nog eens 1 keer moest riskeren. Ik belde toen met mijn vriend en vertelde het hem hoe belachelijk dat mijne buur zich aan het gedragen was met zijn belleke trek, ook dat je hier moet leven naar zijn leven. Ge moogt voor de middag niet stofzuigen, naar het toilet gaan en tv kijken moet stillekes. Rond 12u10 is die vertrokken maar heeft die weer eerst op de bel gaan duwen en dan in zijne auto gestapt en vertrokken. Er was niemand anders in de buurt en ik zag hem van de deur net naar zijn auto gaan. De buren die naast hem wonen hebben ook al gezegd dat ze zijn geroep en gebrul beu zijn. Ook de wietgeur in de gang of soms ruik je het zelfs op mijn toilet. De buren naast hem verwachten nu in het heel kort een kind en die zijn bang dat die dat wakker gaat maken met zijn agressieve uitbarstingen. Zelf durf ik er niet goed mee praten omdat hij ineens zo agressief kan zijn. Maar wat kan ik of wij hier aan doen? Dit is toch niet normaal meer.
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#2 , 28 aug 2016 15:18

Al wat u daar zegt is alvast niet bewijsbaar, want het is uw woord tegen het zijne. Daarom: Wijkagent verwittigen, bij inbreuken/bedreigingen telkens politie laten komen en PV laten opmaken, en alvast investeren in een dictafoontje; een gesprek waar u zelf aan deelneemt, mag u opnemen en kan voor een rechtbank later een begin van bewijs zijn. Vanaf nu een lijst bij houden met een chronologische opsomming van de incidenten, evt. met stukken ter staving. Een getuigenis van de buren die uw verhaal bevestigt, kan ook al een verschil(letje) maken. Goede moed!

Reclame

Terug naar “Andere”