Hoe gebeurt een dna test?

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

Hoe gebeurt een dna test?

#1 , 26 jul 2016 18:39

Ik ben zwanger en ben niet meer samen met de vader van het kind. Hij dreigt het kind van me af te nemen en is van plan een dna test te vragen aan de rechtbank. Hoe gebeurt zoiets? Gebeurt dit in een ziekenhuis? Hoe wordt er bloed afgenomen,is dit een hielprikje?? Word ik dan ook getest? Is de vader op dit moment ook aanwezig? Hoelang duurt de uitslag hiervan?

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anonym0202
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jul 2016 22:46

Voor een DNA test moet je kind eerst geboren zijn. Geloof me als jonge mama probeer te genieten. Weer stress momenteel uit je leven, het is noch goed voor jou noch voor de baby.
Bovendien ben jij de mama van je kleine wonder. NIEMAND neemt hem weg van jou.

Probeer te genieten.

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 26 jul 2016 23:14

Registreer hem als de vader (aangezien hij ook de vader is en elk kind recht heeft om te weten wie zijn/haar vader is) en er is geen sprake van een onnodige dna test.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 26 jul 2016 23:27

In theorie hebt u gelijk maar er zijn (psychische en sociale) redenen te over om dat juist niet te doen ..
Hier al eens lezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 22&t=71042
http://www.juridischforum.be/forum/view ... it=dnatest
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 47#p436847
Dit laatste blijkt uw eigen andere topic te zijn.

Dus slecht indien geen erkenning voor geboorte door vader ( kan enkel mits toestemming moeder).

Zal inderdaad door bloedafname van baby gebeuren NA een vonnis dat dat verplicht door rechtbank/ hof van beroep.

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 jul 2016 01:21

Ik heb constant ruzie met de vader en vanwege al de stress negeer ik hem als hij belt of smst. Ik ben al naar de politie gegaan omdat het op stalking lijkt en ik al meerdere malen heb gezegd dat het gedaan is tussen ons. Nu is hij helemaal gedraait en zegt hij dat hij van plan is om mij uit mijn ouderlijke rol te zette en te zorgen dat hij hoofdverblijf heeft. Omdat ik hem negeer en hij nog niet is mee kunnen gaan nr het ziekenhuis zegt hij dat hij een goede kans maakt omdat ik zijn kans op vader zijn ontzeg. Klopt dit????

Een bange moeder

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 27 jul 2016 07:46

Laat u niet overbluffen of bang maken, dit bewijst dat ze niet sterk staan, enkel de rechtbank kan hem enige vaderrechten toekennen.
Geen enkele rechtbank zal u als mama, u mama rechten ontnemen.
Ik zou u aanraden geef borstvoeding, dan sta je nog veel sterker.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jul 2016 12:51

Het is dus niet zo omdat ik momenteel niet inga op zijn telefoontjes,mails en smsjes hij hierdoor later kan aantonen aan de rechter dat ik hem heb opzijgeshoven als vader tijdens de zwangerschap??

Mariette
Berichten: 2507

#8 , 27 jul 2016 13:20

Tijdens de zwangerschap is hij toch nog geen vader? Je kan bevrucht zijn door iemand anders, daar heeft hij geen zaken mee. HIJ zal moeten bewijzen dat hij vader is. zie andere topic.

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 aug 2016 14:44

Hallo mensen

Ik ben vandaag klacht gaan indienen bij de politie voor stalking van mijn ex vriend. Ik had al meerdere meldingen gedaan over hem.
Is dit een indicatie opdat een gelijkmatig verdeelde huisvesting niet zou doorgaan als hij naar de rechtbank gaat voor verblijfs co ouderschap?

Mariette
Berichten: 2507

#10 , 08 aug 2016 16:19

Waarom wil U hem als vader aanduiden als U niks met hem wil te maken hebben????????????

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 aug 2016 16:24

Hij is nu eenmaal de vader maar ik wil voorkomen dat hij een week/week regeling zou krijgen omdat hij labiel is, mij stalkt en bedreigt. Khebnu een klacht ingediend,is dit in mijn voordeel?

Mamabeer33
Topic Starter
Berichten: 39
Juridisch actief: Nee

#12 , 08 aug 2016 19:49

Weinig leven hier :(

Terug naar “Andere”