Termijn laten vaststellen vaderschap kinddoor moeder

Maria-constanza
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Termijn laten vaststellen vaderschap kinddoor moeder

#1 , 28 jun 2016 20:36

Mijn dochtertje is 3,5 jaar. Binnen welke termijn kan ik als moeder de biologische vader als juridische vader laten vastleggen? Ik gaf de vader drie jaar de tijd om tot consensus te komen. Maar dit bleek niet mogelijk. Ik wil dat mijn dochter haar afstamming vaststaat. Kan dit nog op deze leeftijd dat hij als 'vader' wordt aangeduid en niet enkel als 'verwekker' zoals mijn advocate dacht? Kan zij nog van hem erven? En kan hij dan ook zich mengen inde opvoeding? Moet zij zijn familienaam dan dragen? Dank voor reply!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jun 2016 09:59

ik dacht dat een kind tot zijn 46jaar het recht heeft om het vaderschap te laten vaststellen, zie het verhaal met koning albert en delphine waar men op latere leeftijd nog het vaderschap tracht te laten vaststellen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Blaatpraat
Berichten: 3796

#3 , 30 jun 2016 08:58

Familienaam: zie mediahetze tijdje geleden.
Je hebt de keus welke familienaam je dochter draagt (de jouwe, de zijne, gecombineerd), maar bij gebrek aan consensus tijdens beide wordt het automatisch die van de vader.

Reclame

Terug naar “Andere”