Aangetekende brief

Gertjes29
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aangetekende brief

#1 , 22 jun 2016 23:26

Vandaag heeft mijn zus een aangetekende brief ontvangen op mijn naam. Mijn zus woont op een ander adres maar in dezelfde stad. De brief is duidelijk aan mij gericht, het adres is echter dat van mijn zus.
Zij heeft voor deze brief ook getekend, dus bij de afzender zal deze brief beschouwd worden als ontvangen.

Hoe dien ik met deze brief om te gaan: moet ik hierop reageren? Of moet ik doen alsof ik die niet ontvangen heb, aangezien ik niet op dat adres woon?
Moet deze brief misschien terug gestuurd worden?

Het is ook duidelijk dat de postbode hier een fout heeft begaan: een brief gericht aan mij werd ontvangen door mijn zus.
Graag uw mening.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 22 jun 2016 23:31

Zowel u zus als de postbode hebben een fout gemaakt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12841

#3 , 23 jun 2016 00:14

Struisvogelpolitiek is zelden een goed idee, laten we er dus van uit gaan dat de brief goed ontvangen werd.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jun 2016 09:40

hangt er toch een beetje vanaf stel dat u ergens werkt en u hebt op dit adres gewoond en nooit uw adres veranderdering doorgegeven of gewoon een aangetekend schrijven uit het niets, is toch een groot verschil

dus voor een correct antwoord zal je meer info moeten geven
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Gertjes29
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 jun 2016 10:21

Ik heb nooit op dit adres gewoond! Er wordt boven ook gesteld dat mijn zus in fout is: Aangezien de familienaam (uiteraard) dezelfde is, was het voor haar pas duidelijk toen zij de brief in handen kreeg!!! Dus ik weet niet of zij ook in de fout is.
Dient zij deze brief terug te sturen naar de geadresseerde? Dien ik deze te negeren - het is een betwiste rekening verstuurd door een advocaat door een bedrijf waar wij (zowel ik niet als mijn zus) geen contract mee hebben met dreiging voor een rechtzaak?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jun 2016 10:27

Je doet daar mee wat je wil, maar de volgende stap van die advocaat zal den deurwaarder zijn, en die gaat wel het juiste adres hebben via u nationaal nummer, en het prijs kaartje zal wel wat hoger zijn dan nu een brief.

En ja ze hoeven geen tweede brief te sturen naar u, men mag onmiddellijk een deurwaarder inschakelen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 23 jun 2016 10:49

Beste is ofwel aanvaard je het ontvangst van deze brief, ofwel stuurt u zus deze brief aangetekend terug, daar ze per ongeluk deze in ontvangst heeft genomen, maar deze niet voor haar bestemd was, en ze afstand doet van de inhoud ervan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 jun 2016 11:22

Beste is ofwel aanvaard je het ontvangst van deze brief, ofwel stuurt u zus deze brief aangetekend terug, daar ze per ongeluk deze in ontvangst heeft genomen, maar deze niet voor haar bestemd was, en ze afstand doet van de inhoud ervan.
Inderdaad, maar de eerste optie lijkt me de eenvoudigste. Als de brief aangetekend teruggestuurd wordt, zal de firma uiteindelijk toch de nodige stappen doen om het juiste adres te achterhalen. Het zal de boel wat vertragen, maar wat brengt dit op?

Ik zou de brief aanvaarden, en de firma toch even inlichten dat de brief bij uw zus toegekomen is en hen vriendelijk vragen haar niet meer lastig te vallen daarmee...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”