Sociale huurwoning en sociale koopwoning

lanah
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Sociale huurwoning en sociale koopwoning

#1 , 19 jun 2016 23:25

Beste,

Ik heb een ingewikkelde situatie. Ik heb samen met mijn vriend een sociale woning gekocht maar 3 maand geleden was hij verdwenen en nu zit ik ermee en financieel natuurlijk moeilijk, ik studeer momenteel en werk parttime. Momenteel woon ik samen met mijn mama in een sociale woning en mijn nonkel woont ook in een sociale woning met mijn oma. Omdat mijn ex-vriend heeft mij verlaten, hangt dit gekochte sociale woning in de lucht. Alleen betalen zal het niet gaan voor mij. Mijn nonkel gaat de deel van mijn ex-vriend over nemen en zelf woning betreden en verder lening gaat hij betalen. Wij zijn dus met drie eigenaars. Ik, mijn moeder en mijn nonkel. Met mijn moeder in gekochte woning gaan wonen zal het niet lukken, want anders ben ik gebonden aan de lening samen met mijn moeder, en zo ga kan ik mijn prive leven niet bouwen. Mijn ex-vriend wordt geschrapt uit akte. Mijn vraag naar jullie toe mag ik mij uitschrijven uit sociale huurhuis waar ik met mijn mama woon momenteel en mij inschrijven in sociale woning waar mijn nonkel nu woont, Hij gaat binnenkort die sociale huurwoning verlaten en verhuizen naar gekochte sociale woning.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 jun 2016 08:42

Je moet ingeschreven zijn (gedommicilieerd) is die woning waar je meestal verblijft, woont, slaapt.
Anders is het domiciliefraude

lanah
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2016 09:55

Ik ben ingeschreven, maar ik zou graag mij uitschrijven en zich inschreven bij mijn nonkel, want hij gaat die sociale woning verlaten. Mag dat?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 20 jun 2016 10:01

Je moet u inschrijven waar je woont dat is de wet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”