Lawaaihinder landbouwgebied

PatriciaDC
Topic Starter
Berichten: 8

Lawaaihinder landbouwgebied

#1 , 06 jun 2016 14:23

Ik hoop dat iemand mij wat informatie kan geven : wij wonen sedert 15 jaar redelijk dicht bij een landbouwer die kippen kweekt en sinds kort ook koeien (vlees). Jammer genoeg hebben wij de laatste jaren enorm veel last van lawaaihinder en wel omdat er zeer veel vrachtwagens passeren voor het ophalen van kippen en koeien en het aanvoeren van diverse materialen (voeding ?). Welke hinder ondervinden wij : vrachtwagens die 's nachts een tweetal uur op het betreffende bedrijf staan met grote lichten die recht in onze slaapkamer schijnen (meestal van 23 uur tot 01.00 of van 03.00 's nachts tot 05.00), met als toetje bovenop een hoop blaffende honden die de hele duur van de interventie blijven blaffen, koeien die 's nachts loeien, blaffende honden overdag en 's nachts. We hebben al een aantal keer geprobeerd met de landbouwer in kwestie te praten maar het enige wat we te horen krijgen is : het is hier landbouwgebied, het is hoogseizoen,... Ik kan me niet voorstellen dat landbouwers zich niet aan bepaalde wetten te houden hebben en dat de rust niet voor iedereen gegarandeerd moet kunnen worden. Uiteindelijk zijn wij ook hardwerkende mensen die jammer genoeg vaak moe naar het werk moeten vertrekken wegens een verstoorde slaap.
Helaas is er niemand die me de nodige informatie kan verschaffen omtrent de eventuele wetgeving hieromtrent. Hopelijk heb ik op dit forum meer geluk.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jun 2016 15:20

Ik vrees dat je daar zeer weinig zal kunnen aan doen, het is zoals de boer zei het is landbouwgebied, en het is nu eenmaal zo dat de dieren in nacht worden opgehaald voor de aanvoer van de slachthuizen en voor de aanvoer van de veemarkten.
Mocht het natuurgebied zijn dan was het misschien anders.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”