oudermishandeling

mammamia
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

oudermishandeling

#1 , 01 jun 2016 19:01

Na een uit de hand gelopen ruzie met mijn zoon, waarbij de inboedel van mijn woning kort en klein geslagen is, heb ik mijn woning verlaten om de gemoederen te laten bedaren. Het is niet de eerste ruzie, mijn zoon vertoont reeds langer problematisch gedrag. Vorig jaar heeft hij een tijd in een psychiatrische instelling verbleven waar en lichte graad van borderline persoonlijkheidsstoornis vastgesteld werd. De juridische dienst van het ocmw adviseert mij een procedure op te starten om mijn zoon uit het huis te zetten zodat hij verplicht is op eigen benen te staan. Ik ben vast van plan dit te doen, alleen kan ik daar pas terecht over 14 dagen. Intussen weigert mijn 25 -jarige zoon om werk of een andere woonst te zoeken, zijn vader ( mijn ex-echtgenoot) heeft hem verzekerd dat de deurwaarder hem zomaar niet uit het huis kan zetten, mijn zoon heeft ongeveer evenveel recht om in mijn huis te blijven aangezien hij daar al 10 jaar woont.
Kan ik tegen mijn ex-man een klacht indienen omdat hij mijn zoon opruit? zo ja, hoe moet ik die formuleren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 01 jun 2016 23:12

In uw huis blijven ....???
Het is uw huis dus en niet dat van uw zoon.
Uw zoon heeft geen contract dus is het een bezetting ten bede. Wat wil zeggen dat er geen huurcontract is en hij in principe direct kan uitgezet worden na vonnis vrederechter. (Bij strafbare feiten na beslissing onderzoeksrechter bij wijze van contactverbod - en tijdens contactverbod naar vrederechter)
Wegens IFG ( zie verder) doet u om te beginnen aangifte bij de politie eventueel na eerst hun dienst SLAchtofferZOrg te hebben gesproken (kan een andere benaming hebben in uw lokale politiezone). V raag tevens om contact met de IFG beheerder die eveneens in elke lokale zone aanwezig moet zijn. Ingrid Stals Antwerpen is een van de grondlegsters in Vlaanderen.
Met de PV's nrs van politie kan u naar de vrederechter om zoon uit huis te laten zetten.
Had door de politie kunnen gebeuren op ogenblik van de feiten.
Eventueel zelfs de opname c.q. collocatie gezien uw uitleg ( gevaar voor zichzelf of voor derden) dus in dit geval voor u.

Bespreek dit allemaal met SLAZO en doe zeker aangifte.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358.

Ken voldoende cases waar zelfs in beroep door Raadkamer en daarna door Kamer Inbeschuldigingstelling in zo'n geval de voorwaarden / aanhouding bevestigd werden.

Reclame

Terug naar “Andere”