Voogdij broer.

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Voogdij broer.

#1 , 30 mei 2016 17:49

Ik ben voogd van mijn 67 jarige broer. Hij is mentaal gehandicapt en minderjarig verklaard. Mijn zuster is toeziende voogd en 2 jaar geleden heeft ze een verzoekschrift ingediend bij de vrederechter om met flagrante leugens het voogdijschap op te eisen. De vrederechter is daar niet op ingegaan. Nu heeft ze terug gedreigd met leugens om een verzoekschrift in te dienen met haar advocaat. Indien ze een bankkaart krijgt met mijn naam op voor kledij aan te kopen aankopen voor haar broer zal ze niet naar de vrederechter stappen. Dat is natuurlijk onmogelijk en ik ben bang dat de vrederechter het beu zal worden en een advocaat zal aanstellen als bewindvoerder. Kan ik een klacht indienen voor laster en eerroof of is er iemand die een ander oplossing heeft want heel dat gedoe begint op mijn zenuwen te werken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 31 mei 2016 11:00

Tergend en roekeloos geding.
Zij moet bewijzen dat u fouten maakt dus zeker zorgen dat de boekhouding in orde is inkomsten en uitgaven.
Hopelijk staat dt in haar verklaring als ze een bankkaart krijgt dat ze dan geen aangifte doet .... lijkt zo'n beetje op afpersing.
Trouwens zoals u ook opmerkt dan zal het een kaart zijn met haar naam op hoe kan anders gecontroleerd worden wie wat heeft aangekocht.
Waar verblijft uw broer?

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2016 14:56

Ze krijg van mij Rekeninguitreksels, alle berichten van de instelling, jaarlijkse beheersrekening, dus eigenlijk alles en ik kan dit allemaal bewijzen. Zij zegt dat ze niets krijgt, onduidelijke Rekeninguitreksels enz enz. Ik beheer mijn broer zijn rekening en zij wil dus ook een bankkaart van zijn rekening om aankopen te doen. Ze krijg natuurlijk geen bankkaart op haar naam want ze geeft geen volmacht. Ik heb volmacht van de vrederechter dus ze kan enkel een kaart krijgen met mijn naam op. Mijn broer verblijf al 50 jaar in een instelling waar ze alles doen voor hem en ook alle kledij aankopen. Dus vraag ik mij af waarom ze een bankkaart nodig heeft? Ik denk dat ze mentaal niet in orde is want de e-mails dat ik krijg bewijzen dat.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 05 jun 2016 23:26

Fijn , Als ze u weer lastig valt zegt u dat ze zich naar de vrederechter moet wenden en u niet verder lastig vallen.
U bent bewindvoerder van uw broer en hebt enkel verantwoording af te leggen aan de vrederechter.
Bij verder lastig vallen zal u niet nalaten klacht neer te leggen voor belaging, laster en of eerroof en of lasterlijke aantijgingen.

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jun 2016 18:42

Bedankt voor u reactie . Dat doet deugt. Ik denk toch dat ze niet in orde is want nu vraagt ze waar de storting is gebleven van een trui. Dit is gestort op haar rekening 6 weken geleden. Kan in vragen aan de vrederechter voor een ander toeziende voogd want ik denk dat ze door de tegenslagen dat ze vroeger heeft gehad(gezondheid) echt niet meer weet wat en hoe en dat ik in de toekomst nog meer problemen zal krijgen.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 06 jun 2016 20:05

Dat kan u ... hopelijk heeft u veel mail berichten - smsjes - brieven of opgenomen gesprekken om uw vraag te verantwoorden.
Zorg dat u eerst genoeg bewijzen hebt alvorens die stap te zetten.

RS1957
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 jun 2016 20:29

Beste, wat er nu is gebeurd loopt nu wel de spuitgaten uit. Op Email heeft ze mij beschuldigt dat ik haar en mijn vader kanker heb gegeven en gisteren ben ik naar het graf geweest van mijn ouders met bloemen om in de vaas te steken die op het graf staat maar ze geeft de vaas volgestort met beton. De politie is ter plaatse geweest maar kon enkel een vastelling doen. Er zal nu iets moeten gebeuren want ik kan zo niet verder met zulke pesterijen.

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 13 jun 2016 00:41

Er is aangifte gedaan bij politie.
Bestaat er nu redenen om naar vrederechter te gaan en om de standaard procedure op te starten.
1- om haar vertrouwenspersoon af te maken.. in kader van voogdij broer gezien haar gedrag.
2- gelet op haar reacties evenzo bij vrederechter een procedure collocatie op te starten zodat zij geestelijk kan geholpen worden. art 488 bis http://www.infogerechtsdeurwaarder.be/f ... g.WB..html

Terug naar “Andere”