#3 , 22 jan 2016 18:33
U bent arts? Indien niet, hoe kan u weten dat die gedwongen opname van uw moeder en het toedienen van medicijnen aan uw vader (wat bedoelt u overigens met 'medicijnen die hem werkloos zullen maken'?) niet noodzakelijk zijn? Het is niet omdat u dat denkt dat het zo is.
Indien uw moeder gedwongen opgenomen wordt zal ze verplicht een advocaat toegewezen krijgen en beslist een rechter, nadat een arts een verslag maakte, het is niet jeugdzorg die dat gaan regelen. Praat met deze advocaat indien u vreest dat uw ouders zichzelf niet kunnen verdedigen of eea niet kunnen uitleggen.
Indien u mocht geplaatst worden kan u vragen gehoord te worden door de rechter en uw mening geven maar als ik u 1 advies mag geven: hamer daar niet op het onterecht karakter van de maatregel tegenover uw ouders want dat is een verloren zaak, deze kan zich daar niet over uitspreken.
Ik begrijp dat wat u overkomt -zacht uitgedrukt- heel onaangenaam is maar weet dat men bij die diensten voor jeugdzorg ook maar tracht te doen wat men denkt het beste te zijn. Als u een oplossing denkt te hebben voor u en uw broer/zus dan kan u ze steeds met jeugdzorg of met de rechter bespreken. Blijf gewoon kalm, wie begint te roepen en tieren kan zijn argumenten niet goed naar voor brengen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.