Uitzetting

Shanayordi
Topic Starter

Uitzetting

#1 , 15 jan 2016 13:41

Hallo
Mijn vader woont in zijn eigendom en 14jar geleden is zijn nieuwe vriendin erbij in getrokken.een tijdje geleden hebben ze iemand tijdelijk in huis genomen omdat die geen onderdak had.nu loopt het slecht tussen mijn vaer en zijn vriendin.zij heeft die andere al buiten gegooid daar.nu voelt mijn vader zich zelf niet meer veilig daar want zijn vriendin heeft hem gezegd dat zij hem kapot zou maken.maar het huis waar ze in wonen is zijn eigendom hij heeft al naar de politie geweest omdat hij vreest voor zujn leven maar zij zeggen dat ze haar niet kunnen uitzetten omdat zij er ook al 14jar woond.maar alleen haar postadres staat daar want de rest sta nog op haar vorig adres. Nu was mijn vrag kan hij haar uitzetten want hij vreest er echt voor dat het anders zijn doodword als zij er blijft wonen.

Bedankt al

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 15 jan 2016 13:44

Politie is inderdaad niet bevoegd, dit moet via de vrederechter (en kan wel even duren).

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 jan 2016 14:18

Ofwel bij gevaar en geuite bedreigingen klacht indienen en vragen dat het parket wordt gecontacteerd om een verbod tot het betreden van de woning uit te spreken jegens de vriendin. Dan moet er natuurlijk wel meer aan de hand zijn dan een kleine ruzie en dat verbod is ook niet eindeloos geldig.

Bedoelt u met 'postadres' dat ze officieel samenwoont met uw vader op dat adres (=dat haar domicilie daar staat)? Indien neen: Boel op straat zetten, slot veranderen en politie bellen als ze trammelant komt maken. Indien ja: aangetekende brief zenden en haar een redelijke termijn geven om te verkassen. Redelijk= ongeveer 2 à 4 weken. Daarna naar de vrederechter om een uithuiszetting aan te vragen maar dat duurt nog enkele weken extra en tussen het vonnis en de effectieve uithuiszetting dienen verplicht 4 weken te liggen. Dat is echter de legale manier.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jan 2016 20:55

Indien er nu niet ingeschreven - uw vader kan dat opvragen bij de gemeente aan de gemeente ineens vragen / opdracht geven zijn adres te markeren als 'niemand inschrijven zonder politiecontrole'
Dit is een melding die door de bevoegde diensten kan gezien worden in het RijksRegister.
Uiteraard ook de politie verwittigen ( wijkinspecteur) want deze moet de controle doen in functie van ( inspecteur bevolking).

Terug naar “Andere”