Mijn ex, van wie ik al 10 jaar gescheiden ben dreigt gecoloceerd te worden om medische redenen (dementie, verloren lopen terwijl ze gaat winkelen, zichzelf al 2 maal een overdosis insuline ingespoten ...).
Haar vriend waar ze mee samenwoont (niet officiëel, zijn domicilie staat ergens anders)
wil niet dat ze opgenomen wordt omdat hij dan de huur niet meer kan betalen, en mijn jongste dochter (pas gehuwd, haar man en zij werken beiden) verzet zich ook tegen opname omdat ze vreest dat ze dan zal moeten opdraaien voor de ziekenhuiskosten en daardoor het huis dat ze net gekocht hebben niet meer zal kunnen afbetalen, mijn oudste dochter, die half-time in de verzorgingssector werkt, gaat wel akkoord met het oordeel van de artsen dat ze niet meer veilig alleen kan blijven omdat ze vreest dat de volgende insuline overdosis wel eens fataal zou kunnen aflopen.
Gezien mijn oudste dochter maar iets minder dan half-time werkt en haar inkomen zal zij waarschijnlijk niet aangesproken worden door het ocmw voor de kosten van de verplichte opname.
Hierdoor dreigt nu een zware familieruzie tussen mijn oudste dochter, en mijn jongste dochter en de vriend van mijn ex die zich om financiële redenen tegen de opname willen verzetten.
Kan iemand me zeggen wat mijn 2 dochters (beiden tussen 21 en 25 jaar) ongeveer te wachten staat als hun moeder verplicht in een instelling opgenomen wordt ?