Onderlinge overeenkomst zorg kind

Altri0809
Topic Starter
Berichten: 29

Onderlinge overeenkomst zorg kind

#1 , 16 dec 2015 21:04

hallo,

sinds een maand ongeveer woont mijn nichtje van 2 bij ons in. Wij hebben, in samenspraak met alle partijen, een document opgesteld met de regelingen. opgemaakt in 3 exemplaren en ondertekend door alle partijen. Hierin staat wat de moeder moet voorzien om haar kindje terug bij haar te laten wonen. Ook waar het kind haaradres zal staan(nu officieel bij ons).
Alimentatieregelingen en bedragen. Ook bezoekregeling staat erin.
Nu word de mama aankomende week uit huis gezet en trekt ze in bij haar broer en diens gezin. Er is amper al plaats voor hun met haar erbij, alsook hun vader die erbij woont. Volgens de overeengekomen bezoekregeling, gaat het kindje elke zaterdag van 10 uur tot 5-5.30uur naar haar mama.

In de overeenkomst staat de mama haar adres wat ook de afgesproken plaats is voor bezoekregeling. Maar nu gaat zij dus ineens bij haar broer inwonen. Kan ik dan in principe weigeren om het kleintje te brengen?

De mama heeft nog steeds geen werk(had al eerder gepost over het hoe en wat) , kan haar kind niet onderhouden. Ik geef elke week een boterhamdoos mee anders heeft het kind geen eten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 17 dec 2015 21:48

Indien u schrijft 'overeen gekomen', betekent dat dan dat een rechter zich hierover heeft uitgesproken of dat u het onderling heeft bedisseld?

Indien dat laatste, weet dan dat het onmogelijk is daar iets geldig over te regelen op die manier, zolang niemand protesteert ok maar anders is er niets afdwingbaar. U moet zien wat u doet maar indien er zich een probleem stelt of u bang bent voor de veiligheid van het kind of meent dat de moeder absoluut niet in staat is (omwille van gelijk welke reden) om ervoor te zorgen zou ik u adviseren om met jeugdzorg contact op te nemen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Altri0809
Topic Starter
Berichten: 29

#3 , 25 dec 2015 23:29

aanstaande maandag ga ik inderdaad jeugdzorg erbij halen. De mama heeft afgelopen maanden blijkbaar webcamsex gedaan( heeft ze zelf toegegeven) waar hoogstwaarschijnlijk het kleintje ook in de kamer was. Zo duwt het kleintje, 2 jaar, haar knuffelbeer met zijn snuit tegen haar poepje en kreunt ze. Dit is in mijn ogen geen normaal gedrag voor een 2jarige ! Uit eigen ervaringen ben ik nu dus bang dat haar mama de kleine ook naakt voor de webcam heeft gezet, maar bewijs dat maar eens.... kleintje is hier al zo hard open gebloeid

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 dec 2015 07:32

Hoe goed uw bedoelingen ook mogen zijn, het feit dat u niet reageert op de vraag ivm rechtbank en jeugdzorg nog niet tussengekomen is, maakt dat u zich blootstelt aan diverse problemen. Een sluwe mama/papa zou hierin wel eens afpersing zien als u HUN kind niet vrijwillig aan HEN wil geven en u ondertussen geld eist voor de opvang van dat kind. Een gehandtekend document heeft immers in deze weinig tot geen waarde.

Ook, gezien de feiten, zou ik niet vandaag maar gisteren de politie hierover inlichten, al betwijfel ik dat een kind met die pop daden imiteert die bij webcamsex (is toch meestal/altijd solo?) wss niet kunnen hebben plaatsgevonden. Tenzij ze ook nog andere daden dan webcamsex deed en dan zou aanwezigheid van een kind daarbij idd héél problematisch zijn.

Neem onmiddellijk contact op met het OCMW en/of CAW. Eventueel kan u, als beide ouders niet voor het kind kunnen zorgen, door de rechter als voogd aangesteld worden.

Tot dan: als de mama vraagt om haar kind terug te krijgen, moet u haar dat geven, ongeacht de plaats waar zij woont. Tenzij de papa er voor kan zorgen. Als de mama terug naar Bulgarije wil verhuizen, zal u dit vandaag echter zonder tegenstrubbelen moeten toestaan. Een kind kan nog altijd niet "verhuurd" worden aan derden, zelfs al tekent men daar vrijwillig voor. Tenzij de overheid bepaalde maatregelen oplegt.

Terug naar “Andere”