forum

Adriana
Topic Starter
Berichten: 396

Re: forum

#16 , 06 dec 2015 20:14

Het gaat niet over mijzelf :P

Ik kan de persoon waarover het wel gaat begrijpen, het is een principe kwestie. A was trouwe bezoeker van het forum en kende B persoonlijk. Jaren later komt B onrechtstreeks A zijn leven in, waardoor ruzie is ontstaan en uitgevochten op het forum. Op een bepaald moment legt B klacht neer tegen A voor stalking, laster en eerroof...stalking omdat A bleef maar op het forum komen ondanks de vele bans. Er wordt blijkbaar geen gevolg aan gegeven. Tijdje later gaat A op het forum als anonieme gast, zonder nick. B weet wie achter de IP schuilt en rakelt het verhaal op, dreigend met een nieuwe klacht. B voelt zich duidelijk gestalked terwijl A niets anders doet dan op het forum posten op een normale manier. A wilt natuurlijk miserie met de politie vermijden, maar voelt zich niet schuldig. Wegblijven zou een optie zijn, maar het gaat dus over principe.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#17 , 06 dec 2015 20:23

Indien A niets op dat forum post waarover (strafrechtelijk) kan geklaagd worden qua inhoud en dat niet rechtstreeks ingaat tegen de forumvoorwaarden (vb. op een forum i.v.m. zwangerschapsonderbrekingen ostentatief en herhaaldelijk hel en verdoemenis komen prediken, ik zeg maar wat) en B niet rechtstreeks aanspreekt dan kan er moeilijk over stalking gesproken worden me dunkt. Alles hangt uiteraard af van de omstandigheden. B mag wel een ip-adres blokkeren aangezien hij/zij niet verplicht is een forum te verschaffen aan gelijk wie.

Lijkt me allemaal veel moeite en gedoe, zoals bij de meeste principiële kwesties totdat het gezond verstand en/of de vermoeidheid toeslaan.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Adriana
Topic Starter
Berichten: 396

#18 , 06 dec 2015 20:27

Indien A niets op dat forum post waarover (strafrechtelijk) kan geklaagd worden qua inhoud en dat niet rechtstreeks ingaat tegen de forumvoorwaarden (vb. op een forum i.v.m. zwangerschapsonderbrekingen ostentatief en herhaaldelijk hel en verdoemenis komen prediken, ik zeg maar wat) en B niet rechtstreeks aanspreekt dan kan er moeilijk over stalking gesproken worden me dunkt. Alles hangt uiteraard af van de omstandigheden. B mag wel een ip-adres blokkeren aangezien hij/zij niet verplicht is een forum te verschaffen aan gelijk wie.

Lijkt me allemaal veel moeite en gedoe, zoals bij de meeste principiële kwesties totdat het gezond verstand en/of de vermoeidheid toeslaan.

Zo is het helemaal Xenophon, maar ik heb de indruk dat beide partijen even koppig zijn. Bemiddeling zou een oplossing kunnen zijn :lol:


Stel dat B toch een tweede klacht neerlegt tegen A, mag dat zomaar? Nog eens een klacht neerleggen voor gelijkaardige feiten terwijl er geen gevolg werd gegeven aan de eerste klacht?

Reclame

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#19 , 07 dec 2015 11:53

Mailtje naar Anonymus sturen om het bewuste forum een tijdje plat te leggen. Beide personen mogen dan een nieuwe hobby zoeken. :mrgreen:

Adriana
Topic Starter
Berichten: 396

#20 , 25 jun 2016 11:06

We zijn een half jaar later en de situatie loopt uit de hand.

Wanneer spreekt men over laster en eerroof?

B blijft leugens vertellen op haar forum over A, herhaaldelijk. Ook na de uitdrukkelijke vraag van A om daarmee te stoppen.

Het gaat hier over twee personen die elkaar kennen in het echt.

Terug naar “Andere”