minderjarig verklaart

REXJE
Topic Starter

minderjarig verklaart

#1 , 22 nov 2015 12:16

Ik post dit bericht, functionerend als tussenpersoon, in naam van een goede kameraad. De tekst die ik hier schrijf in de "ik" vorm gaat dus niet over mij, maar over mijn kameraad. Hier volgt zijn verhaal:
Omdat er mensen misbruik maakten van het feit dat mijn dochter iets "trager van begrip" is dan anderen en dit misbruikten om er hun eigen profijt uit te halen heb ik, de vader, mijn dochter minderjarig laten verklaren in 2009. Ze en is nu 35 jaar, woont nog bij ons. Weet U of het mogelijk is om deze minderjarigheid terug te laten intrekken. Er is nog een achterliggende reden waarom ik dit wil doen, maar om persoonlijke redenen wil ik deze reden niet openbaar zetten. Weet U of het te herzien valt en zo ja, wat moet ik hiervoor doen en met wie moet ik hiervoor contact opnemen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 22 nov 2015 12:20

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

j.demoor

#4 , 24 nov 2015 11:19

“Art.25.In boek I, titel X, van hetzelfde Wetboek wordt hoofdstuk IV, dat de artikelen 487bis tot 487octies bevat(=verlengde minderjarigheid) en dat ingevoegd is bij de wet van 29 juni 1973, opgeheven.”(12 MEI 2014. - Wet houdende wijziging en coördinatie van diverse wetten inzake Justitie (II))

“Art.492/4.De vrederechter kan te allen tijde hetzij ambtshalve, hetzij op verzoek van de beschermde persoon of diens vertrouwenspersoon of bewindvoerder of van elke belanghebbende evenals van de procureur des Konings, bij een met redenen omklede beschikking, een einde maken aan de rechterlijke beschermingsmaatregel of de inhoud ervan wijzigen. Artikel 1246 van het Gerechtelijk Wetboek en, ingeval het een verzoek tot beëindiging van de rechterlijke beschermingsmaatregel betreft, artikel 1241 van het Gerechtelijk Wetboek, zijn van toepassing. In voorkomend geval eindigt de rechterlijke beschermingsmaatregel op de dag van de beschikking. Uiterlijk twee jaar na het uitspreken van de in artikel 492/1 bedoelde beschikking wordt de rechterlijke beschermingsmaatregel geëvalueerd overeenkomstig het eerste lid. De rechterlijke beschermingsmaatregel eindigt van rechtswege in geval van overlijden van de beschermde persoon, door het verstrijken van de duur waarvoor hij is genomen of in geval van toekenning van de definitieve invrijheidstelling aan de geïnterneerde. Het openbaar ministerie geeft de vrederechter kennis van de definitieve invrijheidstelling van de geïnterneerde.”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”