Ik ben al 5 jaar gescheiden en volgens het uitgesproken vonnis van de rechtbank is er een omgangsregeling dat mijn 2 kinderen van 7 en bijna 13 jaar 1 weekend om de 14 dagen naar hun vader moeten. Al van in het begin loopt dat zeer stroef : hij is al een 4-tal keer verhuisd, heeft een tijd bij zijn zus gewoond, een tijd bij zijn moeder en de laatste maanden heeft hij zelfs geen adres en weet ik zelfs niet waar hij verblijft. Hij is gewoon verdwenen. Ik weet dat hij geseind staat voor zijn adres en dat hij ook geen (legaal) inkomen heeft. Als de kinderen dan eens bij hem zijn dan slaapt hij tot de middag en moeten ze maar hun plan trekken.. Ik heb al eens contact opgenomen met de politie om te melden dat ik de kinderen niet naar hun vader kan brengen omdat ik gewoonweg niet weet waar hij woont maar daar zeggen ze dat ik daar niks kaan aan doen omdat dat een recht is en geen plicht (als ik ze niet zou mee geven voor hun eigen veiligheid zouden ze rap aan mijn deur staan).
Mijn ex heeft een zeer agressief verleden naar mij toe en heeft na onze scheiding ook in de gevangenis gezeten voor drugsfeiten. Nu ben ik bang dat hij eens op een vrijdag gewoon aan onze deur gaat staan en de kinderen zal willen meenemen met alle gevolgen van dien. Hij is echt in staat om daarmee te verdwijnen gewoon om mij te raken (of misschien wel erger). Het is duidelijk niet de eerste keer dat hij gewoon van de aardbol verdwijnt.
Nu zou ik de omgangsregeling willen wijzigen zodat hij ze niet zomaar meer kan meenemen. Kan ik dit? Sta ik hiermee sterk genoeg?
Mijn jongens zijn eindelijk gelukkig en hebben de draad terug opgepikt na een zeer woelige periode. Ik wil niet dat dit terug verstoord wordt omdat meneer ineens vind dat het nog eens tijd is om zijn kinderen te zien..