Mijn beste vriend heeft een moeilijk verleden, waardoor hij klampte aan emotionele problemen. (zelfmoord poging)
Zijn vader die eerst een grote steun voor hem was besloot daarom bewind voering te vragen voor zijn zoon.
Maar een paar jaar geleden is mijn beste vriend uit de kast gekomen tot ongenoegen van zijn vader.
Hij heeft zijn zoon telefonisch bedreigt met de woorden: gij geeft mij u werkcontract of anders zorg ik dat ge geen geld meer krijgt.
Zijn zoon is niet meer thuis wonend dus dit zou betekenen dat hij moet vertrekken uit zijn huurwoning. En dat hij negens meer terecht kan aangezien de vader hem zelf heeft buiten gegooid.
Ook is het hem en mij opgevallen dat hij geld neemt van zijn zoon zijn rekening en niet terugstort (voor rekeningen van hem zelf niet van de zoon.)
En daarbuiten uit is hij nooit naar een rechtbank gemoeten om de controle af te geven die mijn bewindvoerder jaarlijks moet inleveren.
Hij schrijft niets van uitgaven van zijn zoon op en had een rekening waar de zoon zijn geld op kon storten (gewoon open staan zodat zijn zoon er aan kan maar die is ineens geblokkeerd voor hem zodat hij geen geld voor eten meer heeft.)
De vader dreigt nu ook nog naar de werkplaats van de zoon te gaan zeggend dat zijn zoon het geld moet terugstorten waar hij al maanden voor werkt omdat hij als bewindvoerder niet heeft (willen tekenen ) getekend.
Mijn kameraad durft het huis niet meer uit omdat zijn vader hem misschien iets aandoet.
Kan hij de politie hiervoor inschakelen?
Kan men een bewindvoerder aanklagen. Mijn kameraad heeft een week de tijd om het contract af te geven of hij is zijn geld voorgoed kwijt (statement van de vader)