laat haar domicilie staan

mariootje
Topic Starter
Berichten: 56

laat haar domicilie staan

#1 , 20 jul 2015 07:47

ik ben naakte eigenaar en mijn pa heeft dus het vruchtgebruik van de woning zolang hij leeft, hij is ondertussen opnieuw gehuwd en die vrouw woont niet bij hem , maar in haar huis beetje verder in de straat.
ze heeft wel haar domicilie daar laten plaatsen
nu is mijn pa al een maand in het rusthuis, en zijn domicilie staat daar nog en van haar ook , het huis staat nu leeg al een jaar en wordt niet meer onderhouden, de pannen af, onkruid bijna een meter hoog op den oprit enz enz

ik vraag om het huis te mogen betreden , want door een ruzie met die vrouw , (ja zij wil niet liever of dat ik mijn pa niet meer bezoek , zodat zij vrij spel heeft) want in feite regelt zij alles en heeft mijn pa niet veel te zeggen ) om zo het pand niet helemaal te laten verwaarlozen

en dat wordt geweigerd door haar , reden ze heeft daar haar domicilie staan en dreigt met huisvredebreuk de politie te bellen als ik het huis wil betreden
ze eist het huis voor haar op
ik kan niks doen voor de moment,
ik versta en begrijp ook niet waarom zij persé de domicilie van haar en mijn pa laat staan , welke reden zou zij daarvoor hebben

wat als mijn pa overlijdt en ik volledige eigenaar wordt , hoe kan ik zorgen dat haar domicilie daar verdwijnt , waarom wil zij dat persé daar laten staan, is dat om mensen te pesten of heeft dit ook een andere reden, als zij haar domicilie nie verwijdert, wat kan ik doen?

nochtans woont ze daar niet , maar ergens anders, het huis waar ze woont , woont ook nog haar ma , ik vermoed dat zij eigenares is van het huis waar ze nu woont , maar weet dat niet zeker
ik vermoed dat haar ma wel gedomicilieerd is bij het huis waar ze nu woont om leegstand te vermijden

ik versta het niet , waarom mensen zo kunnen tegenwerken en hun eigen zin willen doordrijven , ik vermoed dat zij denkt het huis te kunnen houden zo

mario

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma
Berichten: 2871

#2 , 20 jul 2015 08:22

U verwittigt de wijkagent en legt de situatie uit.
Deze zal langsgaan, vaststellen dat er niemand woont en hen beide ambtelijk uitschrijven.
U kan het effectieve adres van mevrouw ook meegeven zodat ze ineens kan ingeschreven worden op haar werkelijke verblijfsadres.
Doe dat nu al; daar moet u niet mee wachten tot uw vader overlijdt.

Dit geeft u echter nog niet het recht om nu de woning te betreden, gezien uw vader vruchtgebruiker is en dus beslist wat er met de woning mag gebeuren.
Hij heeft, als vruchtgebruiker, echter wél de plicht om het huis te onderhouden als een goede huisvader.
U kan hem dus gerust aanmanen dat hij het huis moet onderhouden of moet zorgen dat iemand anders dat doet voor hem.
Gezien zij haar domicilie daar heeft staan, kan u haar daar ook toe aanmanen.
Uw vader kan u ook gerust toestemming geven om het huis te betreden. Hij 'woont' daar en u bent zijn zoon. Maar misschien doet hij dat liever niet owv zijn vriendin?

Als haar domicilie er weg is en uw vader overlijdt, kan u zonder problemen de dag na het overlijden het huis betreden.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 jul 2015 10:23

ik versta en begrijp ook niet waarom zij persé de domicilie van haar en mijn pa laat staan , welke reden zou zij daarvoor hebben
omdat gehuwden samen dienen te wonen

Reclame

Franciscus
Berichten: 38617

#4 , 23 jul 2015 00:28

Hoe komt dat zijn domicilie nog niet verplaatst is naar rusthuis?
Ook eens aan kwartierinspecteur doorgeven.

Terug naar “Andere”