domicilie wijzigen om sociale redenen

ippie
Topic Starter

domicilie wijzigen om sociale redenen

#1 , 07 jul 2015 12:13

Mijn zoon van 12j gaat voor een jaar studeren in Leuven. Hij heeft ernstige leerstoornissen en ass en kan daar geholpen worden. Omdat het onmogelijk is om hem in een internaat te stoppen of opvanggezin gezien zijn ass, besloten we om tijdelijk ons gezin op te splitsen. Ikzelf zou mee verhuizen met hem naar Leuven voor 1 jaar, mijn vrouw blijft op ons oude adres met de 2 andere kinderen. Het gaat voor alle duidelijkheid niet om een feitelijke scheiding, de gezinssituatie is prima. Tijdens de weekends komen we trouwens telkens terug.
De verhuurder vraagt echter om mijn domicilie naar Leuven te verplaatsen, anders zijn ze verplicht een extra kost "2e verblijf" door te rekenen die hen opgelegd wordt door de stad Leuven (dit heb ik nagegaan en dat klopt).
Mijn vraag is nu: welke gevolgen kan dit hebben als ik mijn domicilie naar Leuven verplaats?
Ikzelf ben ook zelfstandig. Mijn boekhouder vertelt me dat de maatschappelijke zetel in elk geval niet verplaatst wordt, maar dat mijn domicilie kan verplaatst worden, maar ik moet aangeven dat het om sociale redenen gaat. Klopt dit?
Kan ik geen problemen krijgen met kindergeld, belastingsvermindering kinderen ten laste, studietoelagen, ...

Dank voor de info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ippie
Topic Starter

#2 , 27 aug 2015 04:54

Iemand die meer aanwijzingen kan geven zodat ik meer zicht krijg wat ik eventueel verder moet doen om alles in de goede banen te leiden?

Reclame

Terug naar “Andere”