Probleemkind

bald*no*locks
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Probleemkind

#1 , 04 jun 2015 16:08

Beste,

Mag ik jullie kijk op het volgende verhaal even horen?....

Mevrouw I. en haar zoontje R. zijn hier ooit al is ter sprake gebracht, maar de toestand evolueert naar héél negatief...

Het betreft een koppel dat uit elkaar is waar het kind slachtoffer is van een verschillende opvoedingswijzen door zowel de vader als de moeder van het kind, verschillende religies (ter verduidelijking).

Vader S. zegt dat het kind moet liegen en vechten om zo zijn voordeel te halen, terwijl de moeder het kind opvoed dat het ten alle tijde eerlijk dient te zijn, terwijl het kind zorgzaam door de moeder word opgevoed, ligt het aan vaders kant anders, bril wordt afgenomen, medicijnen worden alsook afgenomen als R. bij de vader is op week-week regeling.

Mevrouw I. vraagt sinds 5 jaar psychologische begeleiding voor haar zoontje dat nu 9 jaar is, dit word (werd) geweigerd door zowel de vader als het gerecht, dit terwijl de moeder uitschreeuwt dat het de verkeerde kant zal opgaan met het kind.

De vader mijnheer S. besluit dat het kind van school dient te veranderen en heeft zonder medeweten of akkoord van moeder I. het kind in een andere school ingeschreven, blijkbaar werkt justitie "politiek correct", want de vader doet gewoon zijn zin, en de moeder van het kind hoeft daar niets tegen in te brengen, zij word niet gehoord.

Mevrouw I. belde mij destijds op dat de directeur van de lagere school waar het kind les volgt, apart werd genomen door de directeur in een afgezonderd lokaal, toen zij aldaar aanwezig was, zij hoorde haar kind schreeuwen en bij binnen komen van het lokaal zag zij haar kind op de grond liggen, de directeur zou het kind geslagen hebben door middel van een vuistslag in het gezicht.

Gevolg, moeder dient klacht in bij de politie.

Nu vandaag belt de oudere zuster M. van R. mij op met het volgende verhaal: Leerlingen op de lagere school wordt gevraagd, als R. iets verkeerd zou doen ze dit dienen te komen zeggen tegen het onderwijzend personeel, dus R. wordt een zwart schaap en vermoedelijk ook het slachtoffer van de willekeur van zijn mede-leerlingen.
R. zou niets verkeerd gedaan hebben, maar werd vandaag geviseerd door een aantal personen van het lerarenkorps, met als gevolg dat men 8 politieagenten en een ziekenwagen optrommelt om een kind van 9 jaar oud naar het hospitaal te voeren omdat het overspannen reageerde.

De dokter die het kind onderzocht zegt zelf dat men in deze verkeerd gehandeld heeft.

Moeder I. wil bevoegde instanties wijzen op hun dwaling, die het kind de nodige hulp te ontzeggen, waar ze hen steeds voor gewaarschuwd heeft, het kind is tenslotte steeds getuige geweest van hoe de ex partner van mevrouw I., mijnheer S. haar mishandelde en geweld niet schuwde, en is in deze een "goed" voorbeeld geweest voor dit minderjarige kind, hoe het een vrouw of andere mensen dient te behandelen. (sic), maar mevrouw is de taal niet goed machtig dit te doen in haar eigen woorden.

Waar kan mevrouw terecht voor haar problemen met zowel de vader, de school en justitie?

Graag jullie kijk op de zaak, bedankt....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS

#2 , 04 jun 2015 17:33

Zeer moeilijk, de enige kant van het verhaal dat we horen is dat van de moeder. Dat kan al zeer veel verschillen met dat van de vader en dat van de directeur. Want stel dat het kind de directeur aanviel, en de directeur uit zelfverdediging het kind wegduwde, en het kind leert liegen door de vader, wel, wat zou dat kind dan zeggen he? Mij lijkt het allessinds een zeer merkwaardig verhaal. Nu u vermeld 2 verschillende religies? Ik zou dat enkel vermelden als beide ouders echt praktiserend zijn. 2 culturen dat klinkt aannemelijker. Ik weet niet wat de cultuur van de vader is, maar ik weet bijvoorbeeld dat bij de islam reinheid centraal staat, en vooral aqel (de rede) en nafs (de driften, in negatieve zin) centraal staan. Vrouwen zouden meer nafs en minder aqel hebben dan mannen dus vandaar hun minderwaardige positie in die cultuur. Nu wat is nog een gevolg van die cultuur en wat hier van toepassing zou zijn: in die cultuur is het zo dat ziekte een vorm van onreinheid is, en dus moet het zo goed mogelijk verborgen zijn want onreinheid is slecht. Ziekte wordt gezien als een verstoring van de nafs en aqel en dus traditioneel gaan die ziekte behandelen door het lezen van religieuze teksten en gebeden om zo de nafs weer te doen stijgen.

Het verhaal dat de vader medicatie en bril afneemt doet me hier sterk aan denken: hij aanvaard niet dat zijn zoon ziek is omdat het in zijn cultuur nadelig is voor het statuut van de familie. Ik zeg niet dat ik ervan uitga dat is een moslim is, het doet me er aan denken. In andere geloven en culturen komt dat ook naar voor. Denk maar aan de 'onaanraakbaren' in India. Natuurlijk hebben we in België niet meer zo een geloof of cultuur (wek gehad, denk aan de leer van de vier lichaamssappen) en lijkt het voor ons larie. Dit geeft de vader natuurlijk niet het recht om de medische hulp voor zijn kind, ik probeer het gewoon in een mogelijke context te plaatsen.

Is het mogelijk dat R een gedragsstoornis of leerstoornis heeft? Want u schrijft van medicatie die wordt afgenomen, dan doet het me denken aan rilatine of iets dergelijk. Dat kan dus zijn dat die ADHD, ADD of OCD (wordt bij OCD soms ook toegepast) heeft. Dat kan ook al een aanleiding zijn waarom die geviseerd wordt, niet dat het terecht is, maar het vormt een mogelijkheid.

Verder nog als er sprake is van 2 religies, zou het kunnen dat er sprake is van andere huidskleur? Want dan is er mogelijks racisme in het spel bij het viseren door leerkrachten.

Bij deze heb ik veel assumpties gemaakt omdat er veel informatie niet wordt gegeven. De invloed van religie doet er juridisch niet aan toe (in de rechtspraak kan het wel een invloed hebben), maar maakt het verklaarbaar waarom de opvoeding anders is. En wat 1 dokter zegt maakt niet uit tegen wat justitie zegt. Indien ze bezwaar heeft tegen hoe het er aan toe gaat kan ze klacht indienen of in beroep gaan (als er dus al procedures en uitspraken zijn geweest). Dat zal echter wel kosten met zich meebrengen

Hoe het zit met u uitspraak over het politiek correct zijn van justitie over dat de vader zomaar de school verandert zonder inspraak van de moeder, heb ik geen idee wat u bedoelt. Het kan zij dat ze hem in het ongelijk hebben gesteld om de school te veranderen, maar dat ze hem wel gelijk hebben gegeven dat de school best verandert kon worden vanwege de betere ligging naar beide ouders toe of dergelijke. Als ze er klacht over heeft ingediend zal ze toch gehoord zijn geweest.

En die psychologische ondersteuning is niet nodig zolang er geen problemen zijn. Als er pas echt problemen zijn dan kan eht afgedwongen worden, maar u moet het kunnen aantonen. Verschil in opvoeding vormt geen duidelijk probleem tenzij u dit in feiten kunt uitdrukken. Wat ze misschien kan doen is zelf psychologische thuisbegeleiding te starten die dan bijvoorbeeld om de maand kolt als hij bij de moeder is. Tenzij daar wettelijk het akkoord voor de vader bij betrokken is (ik ken de procedures hier niet voor).

bald*no*locks
Topic Starter

#3 , 04 jun 2015 21:19

Dag BrechtS, om eventuele aanvallen te vermijden door een bepaalde religie te vernoemen, vermeldde ik louter religies :), en u sloeg de nagel op de kop aangaande het geloof van de vader, ter verduidelijking ik ben géén racist, ben zelf met een buitenlandse samen geweest.

Ik ken de situatie, want beiden waren mijn voormalige buren, en de man is niet van onbesproken gedrag, de leugens en de manipulaties van de man zijn mij ook bekend, heb er zelf tenslotte mee te maken gehad, vandaar dat ik ook weet dat mevrouw I. de waarheid spreekt, en de man weinig geloofwaardig is.

Bij mijn weten heeft mevrouw I. zich al blauw betaald aan advocaten, die vervolgens weinig voor haar doen.

Vader van R. doet zich naar de buitenwereld anders voor dan deze eigenlijk is maw. naar de buitenwereld toe praktiserend in zijn geloof, maar uit het zicht is deze man anders, en weet trouwens héél goed dat hij door een bepaald "woord" uit te spreken op alle medewerking kan rekenen van bevoegde instanties.

Het gerecht beslist steeds in het voordeel van vader S., vandaar het gebruik van "politieke correctheid" door mij, en de moeder hoeft hier niets tegen in te brengen, zoals ik van haar al mocht vernemen is zij zelf al uitgescholden door de rechter.

Man heeft een verleden van jarenlang misbruik van minderjarige stiefdochter op zijn palmares, (vandaar dat mevrouw I. ook besloten heeft mijnheer te verlaten, toen zij deze feiten vernam van haar dochter M. en mijnheer zich in de slachtofferrol gaat plaatsen), doch het gerecht houdt met deze gepleegde feiten géén rekening, ondanks deze de feiten bewezen achtten en de man hiervoor een wel zéér lichte veroordeling heeft gekregen, niettemin stiefdochter M. de bekentenis van S. opgenomen had, schreeuwt de man zijn onschuld uit!

De man heeft zich ook schuldig gemaakt aan parentale ontvoering van R., waarop de moeder het kind is gaan terughalen met haar zoon, waarbij mijnheer S. mevrouw I. met haar hoofd tegen de voordeur heeft geslagen, waarop deze dan weer klappen kreeg van de de stiefzoon, hierop heeft S. (die bloedde, zijn eigen bloed aan R. afgeveegd en vervolgens met een vrouwenstem de politie gebeld om hulp).

Er is een soort van onderzoek geweest inzake de leefwereld van kind R. bij zowel de moeder als de vader, maar als de onderzoeker meldt dat er iets niet in de haak is, maar verder niets schriftelijk wil verklaren ten voordele van de moeder, net zoals andere instanties niets op papier willen zetten voor mevrouw I. ter bewijsvoering, is ze zich zelf vragen beginnen stellen over de werking van deze diensten, en zoals zij zelf ooit aanhaalde in Kazachstan zou het hele verhaal anders verlopen .

Mevrouw I. krijgt hier totaal géén medewerking, terwijl vader S. alle medewerking krijgt, mijnheer S. is dan ook een goede manipulator, terwijl mevrouw I. de zaak in alle eerlijkheid tracht te behandelen.

Toen ik haar ooit zei dat ze hetzelfde spelletje moest spelen als S. en zich ook moest verlagen tot leugens en zich in een slachtofferrol diende te plaatsen, zei zij me dat dit niet haar ingesteldheid is.

Vader S. heeft inderdaad zonder kennisgeving of akkoord van de moeder, R. uitgeschreven in zijn oude school en ingeschreven in een nieuwe school, en meer als een aanmanend vingertje van het gerecht krijgt deze mijnheer niet.

Ik ben ooit getuige geweest van de agressie die in kind R. zat, toen 4 jaar en aanwezig op een tuinfeestje bij mij, of mag het als normaal beschouwd worden dat een 4 jarig kind de mensen in gericht in de intieme delen slaat, zowel mannen als dames?

De moeder heeft dus inderdaad opgemerkt dat het kind psychologische hulp nodig heeft, maar stuitte op een weigering van de vader, die véél later plotseling zijn toestemming gaf (dus een goede 4 jaar later) en vermoedelijk om zijn "goede wil" aan te tonen, maar mevrouw I. krijgt alléén maar te horen dat er een lange wachtlijst is, dit probleem met het kind werd dus door de moeder sinds lang onderkent, doch de halsstarrige weigering van de vader hebben de zaak op de lange baan geschoven, en de situatie met het kind escaleert.

Ik zie ook dat u het woord "rascisme" aanhaalt, ik denk eerder dat de vader racistische neigingen heeft, mevrouw woont in Hoboken, en dat is volgens mijnheer S. de Bronx, teveel Marokkanen en Turken en géén goede invloed voor zijn kind, de Van Duynstraat in Antwerpen darentegen is dan wel een goede buurt waar géén "slechte" allochtone invloeden aanwezig zijn (en dit is niet mijn persoonlijke mening mensen).

Mijnheer S. is trouwens Servier, met een Syrisch paspoort, hier gekomen onder het voorwendsel dat hij vervolgd werd in Syrie voor homoseksualiteit (Ooit al is ter sprake gebracht op dit forum), om vervolgens een kind te verwekken bij een vrouw, dus is deze man het levende bewijs dat homoseksualiteit een "ziekte" is die te genezen valt, niettemin ondanks deze dus van een andere geaardheid is geweest, laat hij het niet na anderen voor homoseksueel uit te maken, omgekeerde wereld me dunkt, en het gerecht...dat slaapt voort, alle wanpraktijken van de man werden aan de gekende onderzoekende instanties kenbaar gemaakt, zoals dienst vreemdelingenzaken inzake valse identiteit, maar er gebeurt niets, begrijpen wie begrijpen kan.

U ziet dan ook dat dit een complexe zaak is, waarvoor ik me bij jullie tracht te beroepen op hulp.

Reclame

Franciscus

#4 , 04 jun 2015 23:22

- Vertrouwenartsencentrum.
- dokters van het volk zitten in Hoboken en in Deurne bij mijn weten.
- sociaal onderzoek sociale dienst jeugdbrigade politie Antwerpen.
- OCJ -elke sociale organisatie dient rechtstreeks te rapporteren.
- school kan zomaar niet inschrijven.
- dienst SLAchtofferZorg van de lokale politie.
Heeft de dame een advocaat ???

Persoonlijk lijkt me dit een raar verhaal - dat politie of gerecht (jeugdparket -jeugdrechtbank)zo zou reageren.
Evenmin dat DVZ daar niet zou op reageren als het effectief valse papieren en valse redenen zouden zijn.

Of die man dus het levende bewijs zou zijn ... dat zijn uw conclusies ...
http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vagga.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://wvg.vlaanderen.be/jongerenwelzij ... jeugdzorg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Franciscus op 04 jun 2015 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

BrechtS

#5 , 04 jun 2015 23:27

Slimme zet van u om het zo op het zo te zetten, naar juridische kant ben ik nu de enige hier die aangeklaagd kan worden nu, maar goed, ik heb al vaker zulke dingen gezien en in de geneeskunde wordt er zelfs enkele lessen gegeven over religie en gezondheid met nadruk op de islam. En bij de stages heb ik al vanalles tegen gekomen ivm de invloed van geloof op ziektebeleving (bv mevrouw die wekelijks achter de rug van haar man door de huisarts haar wekelijkse medicatie tegen psychoses krijgt omdat de man de ziekte niet wilt erkennen) .Vandaar dat ik direct in zulke richting denk.

De zaak zal dus zeer complex zijn en in mijn ogen is de prognose slecht. Ik zou ook niet zeggen dat justitie alles 'politiek correct' wilt doen, want dat zal bij verdere procedure door de man als racisme benoemd worden. Het enige dat u dus kan doen is mevrouw steunen en hopen dat er ooit een advocaat is die wel kan ingaan hiertegen, maar ik vrees ervoor.

Franciscus

#6 , 04 jun 2015 23:56

Persoonlijk heb ik in mijn loopbaan ook zo'n dossiers behandeld ... tot men alle elementen ken en alles heeft doorgenomen.
Dan zijn de zaken dikwijls anders dan aangebracht. Dikwijls men via de verkeerde kanalen een zaak aan te kaarten.

ik denk hier vb over een situatie die er ontstaat bij een syndroom van Münchhausen by proxy. Hoelang duurt het daar voor men dat doorheeft.
Dat er wachtlijsten zijn dat klopt maar niet jarenlang.
Ook CLB 's kunnen zaken traceren en naar voor brengen ..zijn het nu met de nieuwe wet zelfs verplicht.

Ik denk hier aan de bekende zaak van 'notaris X' die uitgebreid in de pers is gekomen met aanhangers langs beide zijden.
Werkelijkheid bleek jaren later ook totaal anders te zijn.

Waarom zou gerecht een psychologisch onderzoek weigeren ... moeder kan toch naar een psycholoog gaan..... om haar stelling onderbouwen??

BrechtS

#7 , 05 jun 2015 00:40

Persoonlijk heb ik in mijn loopbaan ook zo'n dossiers behandeld ... tot men alle elementen ken en alles heeft doorgenomen.
Dan zijn de zaken dikwijls anders dan aangebracht. Dikwijls men via de verkeerde kanalen een zaak aan te kaarten.

ik denk hier vb over een situatie die er ontstaat bij een syndroom van Münchhausen by proxy. Hoelang duurt het daar voor men dat doorheeft.
Dat er wachtlijsten zijn dat klopt maar niet jarenlang.
Ook CLB 's kunnen zaken traceren en naar voor brengen ..zijn het nu met de nieuwe wet zelfs verplicht.

Ik denk hier aan de bekende zaak van 'notaris X' die uitgebreid in de pers is gekomen met aanhangers langs beide zijden.
Werkelijkheid bleek jaren later ook totaal anders te zijn.

Waarom zou gerecht een psychologisch onderzoek weigeren ... moeder kan toch naar een psycholoog gaan..... om haar stelling onderbouwen??
Had ik zelf al eens vermeld, dat ze zelf dingen kan ondernemen als de zoon bij haar is (zie dat van psychologische thuishulp dat ik zei). Kost natuurlijk wel geld, maar u bevestigd dat dit haar stelling kan onderbouwen, dus dan valt het zeker aan te rade, als hetgeen gezegd is geweest klopte.

bald*no*locks
Topic Starter

#8 , 05 jun 2015 07:50

Ik stuur de door u opgegeven adviezen door naar mevrouw I., Franciscus en BrechtS.

Het verhaal dat ik hier postte is waar, en alleszins niet overdreven.

Vergat alléén te vermeldden dat mijnheer S. ook nog over een Jordaans paspoort beschikt en dus 3 nationaliteiten heeft, zelfs zijn naam is niet zijn echte naam.

Het viel al op dat klachten tegen mijnheer S. niet aanvaard worden door de politie.

Moeder is momenteel inderdaad bezig met het kind een psychologisch onderzoek te laten ondergaan, maar er is de wachtlijst en het feit dat de vader dit 4 jaren tegengehouden heeft.

Bedankt :)

Terug naar “Andere”