#1 , 03 mei 2015 21:45
Mijn beste vriendin haar dochter is echt onhandelbaar geworden, recent een dagboek ontdekt waarin heel veel haat wordt geuit tov de moeder en het gezin. Mijn beste vriendin heeft 5 kinderen, zoon van 21 zoon van 20 en een drieling van 18, 2 meisjes waaronder deze dochter en een zoon. Ze doet haar 7e jaar bejaardenzorg maar kijkt er niet naar om, vertrekt regelmatig op school... Ze praat met het CLB over "haar problemen", die hebben haar doorgestuurd naar een psychiater, maar de mama mag van deze gesprekken niets weten omdat haar dochter 18 is, ze moet wel de wekelijkse sessie betalen. De dochter heeft een vriendje, en als ze goesting heeft vertrekt ze naar daar, of naar ergens anders want we mogen niet weten waar naartoe of wanneer ze thuis komt, of ze uberhaupt thuiskomt, want ze is 18 en ze doet wat ze wil. Ze manipuleert haar vriendje heel erg, zijn schoolresultaten lijden hieronder maar zijn ouders nemen ook geen actie want de dochter vertelt daar de vreselijkste verhalen. Ze gooit met meubilair, heeft al 3 keer haar smartphone kapot gesmeten, is ijskoud... Ze wil weg maar op het OCMW hebben ze haar verteld dat ze alleen een leefloon krijgt als ze buitengesmeten wordt. Mijn beste vriendin ziet dit echter niet zitten. Nu is de dochter iedereen zo aan uitmaken dat ik vrees dat er iemand gaat 'knappen" en ze een reden heeft . Wat kan hieraan gedaan worden? Ik zei, omdat de dochter nu met een koffer vertrokken is, dat ze haar gewoon op het stadhuis gaat uitschrijven, ze heeft een beroepsdiploma, ze kan gaan werken? Niet? Wie heeft er raad?