hot or not

de reden
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

hot or not

#1 , 02 mei 2015 13:40

mijn 14 jarige dochter krijgt gedurig mails van hot or not en zou opereren vanuit londen
dit staat er oa te lezen
"7 mannen vonden jou Hot! Vind hen door Hot or Not te spelen:"
heb voor de zekerheid een mail doorgestuurd naar de politie

kent er iemand het spel?
is dit een onschuldig spel voor minderjarigen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 02 mei 2015 14:15

Dit is een soort van dating site waarop je moet inschrijven. Vermoedelijk heeft uw dochter zich dus bewust of onbewust hierop ingeschreven.
Wat de politie hiermee te maken heeft zie ik niet direct, tenzij zou blijken dat iemand de gegevens van uw dochter heeft misbruikt en zo geregistreerd. Maar in principe krijgt men een link om de inschrijving te bevestigen dus die persoon zou dan al toegang moeten hebben tot haar emailaccount.

Ik zou gewoon eens met de dochter praten.

de reden
Topic Starter

#3 , 02 mei 2015 15:38

Dit is een soort van dating site waarop je moet inschrijven. Vermoedelijk heeft uw dochter zich dus bewust of onbewust hierop ingeschreven.
Wat de politie hiermee te maken heeft zie ik niet direct, tenzij zou blijken dat iemand de gegevens van uw dochter heeft misbruikt en zo geregistreerd. Maar in principe krijgt men een link om de inschrijving te bevestigen dus die persoon zou dan al toegang moeten hebben tot haar emailaccount.

Ik zou gewoon eens met de dochter praten.
waarom zou politie niets doen tegen een datingsite met minderjarigen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

LeenW

#4 , 02 mei 2015 18:22

Een goed gesprek met uw dochter over het internet gaat hier meer goed doen dan juridische acties.

VDG2

#5 , 03 mei 2015 00:31

Ik heb de voorwaarden even nagekeken en als 14 jarige kan je enkel met andere minderjarigen in contact komen. Dat is natuurlijk wel makkelijk te omzeilen. Soit ik denk dat een gesprek met de dochter meer zal uithalen dan enig andere actie.

JPV

#6 , 03 mei 2015 08:21

Op zich is het ook niet abnormaal dat je dochter wil 'daten'.

Gebruiker21

#7 , 04 mei 2015 11:37

Tja, ik zou toch liever hebben dat mijn dochter later gaat "daten" via de sportclub, jeugdbeweging, school,... dan via het internet, eigenlijk ;)...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke

#8 , 04 mei 2015 13:38

Tja, ik zou toch liever hebben dat mijn dochter later gaat "daten" via de sportclub, jeugdbeweging, school,... dan via het internet, eigenlijk ;)...
Dat zijn nu een van die dingen dat je zelf niet kunt bepalen voor uw dochter. Waar ze gaan daten en waar niet.
En maar goed ook. De tijd van 'uithuwelijken' is in onze verlichte samenleving wel al efkes geleden. :wink:

Wat niet wegneemt dat je idd eens een gesprek kunt hebben met uw dochter om te kijken wat ze daar als 14 jarige uitspookt. Dat recht als ouder heb je natuurlijk wel.

Joeri_J

#9 , 04 mei 2015 13:58

Is natuurlijk ook mogelijks dat 1 of meerdere van haar vriend(in)en ingeschreven zijn.
Dat vervolgens zo haar email adres (mogelijks andere gegevens via facebook die publiek zijn enz) gekend zijn bij deze toepassing.
Zelf zonder dat ze "actief" hier iets mee te maken heeft...

Gebruiker21

#10 , 05 mei 2015 09:40

Dat zijn nu een van die dingen dat je zelf niet kunt bepalen voor uw dochter.
Bepalen niet, invloed op uitoefenen wel. Mensen zijn deels het "resultaat" van hun opvoeding. Ik hoop toch dat ik mijn dochter zo'n opvoeding kan geven dat ze zich niet te veel verliest in de "virtuele" wereld, maar genoeg voeling heeft met het echte leven. Voor veel jongeren is facebook tegenwoordig Hét leven. Als er daar een scheef woord gezegd wordt, stort hun wereld in. Ik hoop mijn kinderen toch te kunnen meegeven dat facebook een leuke tool is, maar niet meer dan dat. Ik zou liever hebben dat ze met vrienden en vriendinnen eens naar de film gaan, op café of iets gaan eten, dan dat het enige "sociale contac"t via facebook gebeurt...

Maar bon, we dwalen af ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV

#11 , 05 mei 2015 09:45

Niemand zegt dat het enige contact via facebook moet gebeuren, hé. m'n vriendin en ik hebben elkaar ook via internet leren kennen, op een plaats die voor mij veel "fysiek" contact gaf met mensen (en néé, geen fysiek contact van het schipperskwartier-soort). Gewoon een jongerenforum. Ondertussen zijn we 9 jaar samen en 2 kinderen later. We waren én blijven sociaal veel actief (ok, ik zit véél met m'n gsm hierop, dat moet ik toegeven ;), maar ben actief in redelijk wat verenigingen).

Als die hot or not niet haar enige passie is, zie ik er, zolang ze de gevaren ervan kan inschatten, niks mis mee.

Terug naar “Andere”