Beste mensen,
Ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen dus ik hoop dat het hier de nodige aandacht krijgt.
Situatie:
Mijn vriendin(24) heb ik leren kennen terwijl ze in een relatie zit.
Bij haar huidige relatie loopt het al voor zeer lange tijd niet meer zo goed.
Ze zijn NIET getrouwd en hebben ook geen samenwoningscontract.
Zij heeft een kind van bijna 2 jaar oud. en is samen met haar vriend(23) sinds zij ongeveer 3 weken zwanger was van een ander (deze biologische 'vader' heeft haar verlaten toen ze zwanger bleek te zijn)
Haar vriend weet dus ook dat het niet van hem is, enkel zijn familie weet dit niet, zij denken dat hij de biologische vader is.
Hij is wel erkend als vader...
Nu denken we er aan om een stapje verder te gaan.
De fase dat zij bij hem vertrekt. Ze heeft echter heel veel bang omtrent haar zoontje.
Omdat hij haar altijd bedreigd heeft door te zeggen dat hij het kind van haar voor altijd zou afnemen...
Wat kan hij allemaal met het kind doen?
Want we waren het volgende van plan: Dat zij van hem vertrekt samen met haar zoontje en dat ik hen hier bij mij opvang. Zo kan hij het kind niet afnemen of gelijk op straat zetten.. en zo kan ze nooit beschuldigd worden van nalatigheid...
Verder willen we sowieso nog juridisch advies inwinnen maar eer dat we een afspraak hebben zijn we weer een aantal dagen verder terwijl we zo snel mogelijk iets willen weten..
(Mijn excuses als er onduidelijkheden zouden zijn)