Hallo,
Volgens de info op de parkeermeter diende ik de code van de parkeermeter + spatie + kenteken van mijn wagen te sms-en naar een bepaald nummer. Om de parkeersessie te beëindigen diende ik een q te sms-en naar datzelfde nummer. Groot was mijn verbazing dat ik een parkeerboete had wegens het niet bezitten van een geldig betaalbewijs.
Wat bleek nu: bij mijn betaling via sms had ik bljkbaar een sms teruggekregen die zei dat de betaling niet was uitgevoerd omdat ik mijn bankrekeningnummer niet had meegestuurd met mijn sms. Nij mijn uitschrijving (sms met q) kreeg ik blijkbaar een sms met de melding dat ik mijn parkeersessie niet kon uitschrijven. Deze smsen las ik echter na de ontvangst van mijn parkeerboete.
Ik heb in Antwerpen, Geel en een aantal andere steden steeds betaald via sms, hierbij was nooit de opgave van mijn bankrekeningnummer nodig. De bevestigings-sms-en zijn steeds dezelfde, waardoor ik mijn bevestigings-sms-en niet meer nakeek … alleen in Dendermonde dien je je bankrekeningnummer mee te sms-en. Het meesturen van je bankrekeningnummer is nota bene niet vermeld op de info van de parkeermeter!
De klachtendienst van parkeerbeheer heeft mijn klacht genegeerd en zegt dat ik binnen de 5 dagen dien te betalen. Mij gaat het niet om deze 18 EUR, maar om het principe en volgende redenen:
1e ik had de intentie om te betalen;
2e gehandeld volgens de gebruikershandleiding van de parkeermeter;
3e een sms is gekoppeld aan een gsmnummer en niet aan een bankrekeningnummer;
4e ik wens mijn bankrekeningnummer niet aan iedereen door te geven
Kan ik me op enige wet beroepen om alsnog deze boete niet te betalen?
Wat indien hiervan een rechtzaak komt, wie zou er in zijn gelijk gesteld worden?