onderhoudsplicht t.a.v. ouders

Lien55
Topic Starter

onderhoudsplicht t.a.v. ouders

#1 , 02 feb 2006 12:34

Hallo allemaal :D ,
Een collega van mijn moeder heeft mij een briefje geschreven omtrent de moeilijkheden die reeds geruime tijd bestaan met de moeder van haar vriend (collega en vriend zijn niet getrouwd en hebben ??n kind). Haar vraag is of aan de onderhoudsplicht t.a.v. die moeder ontkomen kan worden of een manier waarop die in ieder geval beperkt kan worden. Ikzelf heb niet genoeg kennis terzake, vandaar mijn mailtje...
Alvast bedankt voor de suggesties!
Lien

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2006 10:54

De onderhoudsplicht staat in het burgerlijk wetboek en is van dwingend recht. Dit betekent dat je niet kan afwijken van de wettelijke bepalingen.

Gewoon afwachten tot je wordt aangesproken om onderhoudsgeld te betalen en dan zien.

scorpioen

Lien55
Topic Starter

#3 , 05 feb 2006 12:47

Dankjewel voor de respons!

Lien55

Reclame

Gast
Topic Starter

#4 , 07 feb 2006 16:48

als ik mij niet vergis kan onderhoudsgeld slechts gevorderd worden van de verwanten en slechts in tweede plaats van de aanverwanten, en cre?ert de combinatie van verwantschap met feitelijke / wettelijke samenwoning bovendien geen aanverwantschap... m.i. kan uw collega niet aangesproken worden voor onderhoudsgeld. (haar vriend uiteraard wel)

Terug naar “Andere”