Beste,
Ik heb een schuldbekentenis van een persoon voor bedrag X. De schuldbekentenis was opgesteld bij wijze van dading waardoor geen van de beide partijen nog iets anders kon terugvragen. Deze persoon hield zich niet aan de vooropgestelde terugbetaaltermijnen waardoor ik - na een aantal herinneringen - dit heb voorgetrokken (rechtbank) en deze zaak heb gewonnen, waardoor ik nu een vonnis van de rechtbank bezit. De termijn om in beroep te gaan is reeds verstreken.
De persoon die aan mij die schuld moet terugbetalen zou graag hebben dat ik dit vonnis niet laat uitvoeren en stelde voor om mij de schuld + bijhorende interesten terugbetalen bij het ontvangen van haar erfenis (ik weet dat dan idd. de nodige gelden er zullen zijn).
Nu vraagt deze persoon om haar terug een bepaald bedrag te lenen + opstellen van de nodige documenten.
Stel dat ik hiermee akkoord ga, kunnen dan de documenten nog correct worden opgesteld?
- er is een 1e schuldbekentenis bij wijze van dading;
- er is een vonnis van de rechtbank;
- er is een voorstel via e-mail tot terugbetalen van 1e schuldbekentenis + lopende interesten bij ontvangen van een erfenis
Stel dat de erfenis uitblijft (de persoon waarvan men zal erven leeft nog steeds alvorens het verstrijken van de vervaltermijn voor het uitvoeren van het vonnis, zou ik het dan in de rechtbank mogen uitleggen waarom ik 5 jaar met een vonnis niets heb aangevangen?
Alvast bedankt