spijt van email? gevolgen?

sabrinad
Topic Starter

spijt van email? gevolgen?

#1 , 02 sep 2014 19:49

Om een lang verhaal kort te maken, mijn buurvrouw vertoont gedrag dat niet door de beugel kan, ook naar kinderen toe. Ze zegt hen dingen die niet kunnen en gooit bv. hun fietsje weg als zij moet uitrijden en dat staat in haar weg. Ze wordt dan hysterisch.
Nu staat die vrouw ook in het onderwijs.
In een moment van woede stuurde ik een email naar haar schooldirecteur om haar zwart te maken. Ik uit geen dreigementen, maar wel dat hij voor vervanging zal mogen zorgen wanneer ik juridische stappen tegen haar onderneem.
Intussen heb ik er wel al wat spijt van dat ik dat heb gedaan. Wat kan ik in het ergste geval verwachten? Wanneer zij ermee wordt geconfronteerd, is ze vast furieus, maar welke mogelijke gevolgen heeft dit? Er zijn al enkele meldingen van mij tegen haar gedaan bij de politie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 sep 2014 19:52

Als die meldingen terecht zijn is er toch geen probleem?

giserke

#3 , 02 sep 2014 19:57

Zolang er geen onwaarheden in de mail staan kunnen er geen problemen zijn.
Bovendien als die vrouw bepaald gestoord gedrag vertoont is het misschien wel goed dat de directeur waar ze les geeft aan kinderen hiervan op de hoogte is.

Reclame

sabrinad
Topic Starter

#4 , 02 sep 2014 20:01

Ze geeft er al dertig jaar les, is al die jaren al de helft van de tijd afwezig wegens depressies in haar ogen de schuld van leerlingen. Ken mensen die bij haar in de klas zaten en het woord dat gedurig valt, is: labiel. Haar directeur zal intussen wel al weten wat vlees hij in de kuip heeft, maar ja: vaste benoemingen, haar vader is politieker in de gemeente,...
Ik heb ook in die mail gemeld dat ik een rechtzaak tegen haar ga beginnen en haar gedrag blijvende letsels heeft voor me.

Franciscus

#5 , 02 sep 2014 20:12

En op welke wijze letsels?
Bent u geslagen?

sabrinad
Topic Starter

#6 , 02 sep 2014 20:32

Meer psychisch, ik ben zelfs in therapie voor die zaak. Vaak sluwe, maar ook enkele domme pesterijen. De buurt kent haar ook hoor. Ze is zeker geen onbesproken blad. Om het even in het dialect te zeggen. Men zegt vaak: wat voor een wijf is mij dat?

ganapathi tantre

#7 , 02 sep 2014 23:29

U hebt spijt over uw email ? Uw goede intentie is mooi maar gaat u nu niet weer een beetje die zelfde weg op maar dan hier ?
Gewoon een open vraag om even bij na te denken.

sabrinad
Topic Starter

#8 , 02 sep 2014 23:37

Ik denk dat de vraagstelling op een forum toch nog altijd anoniem is en dat ik hier geen misdaden beken, gewoon de eventuele ( kleine) gevolgen van een impulsieve kleine daad waar ik me zorgen om maak omdat het nu eenmaal gaat over een persoon die me al last heeft bezorgd.

JPV
Juridisch actief: Ja

#9 , 03 sep 2014 07:28

Ik uit geen dreigementen, maar wel dat hij voor vervanging zal mogen zorgen wanneer ik juridische stappen tegen haar onderneem.
los van het feit dat het juridisch niet strafbaar is, is dit wel een dreigement tegenover de schooldirecteur: "als je niks doet, zorg ik ervoor dat ze haar job kwijt is".

Hoe je overigens haar job zou kunnen doen verliezen door een privé-feit, is me (behalve enkele sterke uitzonderingen) een raadsel, tenzij ze naar de gevangenis dient te gaan. En zelfs in dat geval is ze nog niet de facto haar job kwijt.

Franciscus

#10 , 03 sep 2014 14:40

De mogelijk strafbare elementen zijn : laster en eerroof, lasterlijke aantijgingen en wat de mogelijke bedreigingen betreft moeten het wel strafbare bedreigingen zijn, dus zaken die in strafwet of andere wetgevingen als strafbaar zijn gesteld. Hangt dus veel af van wat en hoe het juist gezegd is. Het stellen van voorwaarden is wel een 'voorwaarde' ...waar u al aan voldaan hebt ...

giserke

#11 , 03 sep 2014 14:44

Als er onwaarheden in die mail stonden is dit idd laster en eerroof.

sabrinad
Topic Starter

#12 , 03 sep 2014 15:25

Het enige dat voor interpretatie vatbaar is, is het feit dat ik geschreven heb dat mevrouw een zieke geest heeft waarop ze wel zal zeggen dat ik bij therapeuten ga en zij niet. De dingen die ze doet, zijn niet "juist", ik bedoel: je moet geen gezonde geest hebben om te doen wat zij doet, alleen: ze kan hetzelfde over mij beweren,....
Heb alleszins geen antwoord gehad via mail van de directeur.

Milo72

#13 , 03 sep 2014 15:59

Ik lees in het bericht van TS toch geen "voorwaardes", en al helemaal geen "als je niks doet, zorg ik ervoor dat ze haar job kwijt is".

TS schrijft "..., maar wel dat hij voor vervanging zal mogen zorgen wanneer ik juridische stappen tegen haar onderneem."
Dat is misschien wel grootspraak en overmoedig, maar houdt geen voorwaarde in, en "dreigt" alleen met juridische stappen, die volgens TS ertoe kunnen leiden dat de directeur vervanging moet zoeken voor die leerkracht.
Dreigen met juridische stappen is mijns inziens niet strafbaar.

Just my 2 cents
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Franciscus

#14 , 03 sep 2014 20:54

ALS die dame zo een probleem is DAN kan u best de politie steeds de nodige vaststellingen laten doen.
Mogelijk best met meerdere personen die aangifte doen.
ALS de toestand van de dame een gevaar voor zichzelf en of voor derden is DAN kan er gebruik gemaakt worden van de wet op geestelijke gezondheid
(oude wetgeving : http://www.google.be/search?client=ubun ... hAfUpIHoCw" onclick="window.open(this.href);return false;
aangepaste wetgeving:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013031714" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.corstjensdillen.be/documents ... ml?lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

sabrinad
Topic Starter

#15 , 03 sep 2014 22:23

Na het feit is wel: haar huisarts is ook mijn ex-huisarts, hij houdt haar het hand boven het hoofd omdat haar ouders vooraanstaande mensen zijn. Ook haar ouders zijn mensen die haar rot verwennen en niet slim genoeg zijn om het probleem in te zien.
Als de huisarts zegt dat ze ok is, wat kan je dan nog doen als je zeker weet dat het niet zo is?

Terug naar “Andere”