Alimentatie

Cdp
Topic Starter

Alimentatie

#1 , 01 sep 2014 22:00

Zoon van 14j beslist om van co-ouderschap af te stappen en volledig bij zijn vader te gaan wonen. Om de 14 dagen in het weekend zou hij naar mij komen. Ik ben akkoord gegaan in samenspraak met zijn vader. Met mijn andere zoon van 9j blijft het co-ouderschap. Ik stort de helft van het kindergeld van 2 kinderen door naar mijn ex.
Nu komt mijn vraag, kan zijn vader nu alimentatie van mij eisen?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 sep 2014 23:27

Zoon KAN dat niet beslissen ..bij mijn weten is een 14 jarige nog steeds GEEN rechter of een van de ouders.
Zolang er geen wijziging van vonnis niet dus.
Vonnis dient gevolgd te worden en niet de 'wens' van een 14-jarige.

Dus indien het echt zo moet zijn best vonnis laten aanpassen NADAT de rechter de 14 jarige gehoord heeft.

Cdp
Topic Starter

#3 , 02 sep 2014 00:47

Wij hebben niets op papier staan, wij zijn als 'vrienden' uit elkaar gegaan. Onderling hebben wij alles samen beslist betreft het co-ouderschap, regeling van het kindergeld, betalingen van school, enz.

Reclame

Cdp
Topic Starter

#4 , 02 sep 2014 00:55

Nu ga ik wel een papier opmaken dat ik akkoord ga dat mijn zoon volledig bij zijn vader gaat wonen vanaf een bepaalde datum. En om de 14d het weekend naar mij komt. En dat hij de helft van het kindergeld krijgt, maar dat hij nu wel instaat voor alle rekeningen van mijn zoon, school, dokter, kledij, enz. Zolang hij niet naar de rechtbank stapt kan hij geen alimentatie eisen van mij. Maar hij zal dit waarschijnlijk wel doen in de toekomst. Kan mijn ex dan met terugwerkende kracht alimentatie verkrijgen als ik hem het papier laat ondertekenen?

Terug naar “Andere”