uitzetten gekochte woning

mario t
Topic Starter
Berichten: 19

uitzetten gekochte woning

#1 , 06 aug 2014 21:58

mijn vraag is of het mogelijk is om echt asociale buren uit hun woning te zetten wegens het veroorzaken van overdreven nachtlawaai
want deze hebben in hun leven nog geen uur gewerkt en gaan pas slapen als andere naar hun werk vertrekken
ik woon nu 23 jaar in een voorheen rustige buurt waar iedereen met elkaar overeen komt .
tot er 6 a7 maand geleden en jong koppel de woning rechtover mij kon aankopen ook al zitten ze in de schuldbemiddeling
want telkens werden ze uit hun huurwoningen gerechtelijk uitgezet wegens het aanbrengen van beschadigingen en het vooroorzaken van overlast
door hun 7 honden die dag en nacht langdurig aan het blaffen zijn .
wat hier nu ook het geval is de politie heeft al meerdere malen vaststelling komen doen en het geven van gas boetes heeft ook geen nut die betalen ze gewoon niet
wat meer is de politie word gewoon verbaal aangevallen
regelmatig verdwijnen ze gewoon voor een heel week-end en blijven die dieren in een afgesloten huis van maar 45 vierkante meter achter bij temperaturen van 30 gr
de sfeer is nu zodanig verziekt en onze nacht rust zo verstoord dat ik nu al meer dan twee maanden met ziekte verlof ben door het slaap tekort
als je hun daarover aanspreekt krijg je simpelweg te horen dat je niet moet slapen
we worden ook dagelijks uitgedaagd om eens goed op hun gezicht te slaan want hij kan wel een nieuwe brommer gebruiken
hopelijk is er hier een oplossing voor want nu kunnen we ons goed inbeelden dat je op den duur wel eens iemand de kop wil inslaan
mvg mario

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 06 aug 2014 23:32

Rechtszaak aanspannen op basis van artikel 504 BW. Tot dan telkens bij enige overlast politie bellen (en ook wegens dierenverwaarlozing). Alle gesprekken opnemen met dictafoontje of GSM. Alle PV's en opnames gebruiken in de rechtszaak om overlast aan te tonen. Eventueel samen met andere buren, zodat de kost van een advocaat gedeeld kan worden.

Heb zo al gehoord van verplichte verhuizing, opgelegd door de rechtbank.

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 06 aug 2014 23:40

Politie kan na een aantal PV eens contact opnemen met de parketmagistraat.
Is een reden om in zo'n weekend de dieren wegens dringend gevaar/verwaarlozing te verwijderen uit het huis.

DRINGEND eens gaan praten met de wijk teammanager( commissaris) of de wijkteamleider (hoofdinspecteur).
Zo'n zaak kan best gestructureerd worden aangepakt door de politie om strafrechtelijke vervolging mogelijk te maken. (Veelvoud van PV's... escalatie van zaak - bedreigingen- laster en eerroof ..smaad)
Als dat strafbare bedreigingen zijn met vb zinnebeelden - beweging van schieten reden om al direct op te treden. ... Maar dat zijn afspraken die politie kan maken met parket.

Reclame

mario t
Topic Starter
Berichten: 19

#4 , 07 aug 2014 08:24

alvast bedankt voor de reactie
het dus beter zijn om met de hele buurt gezamenlijk klacht neer te leggen wat we dan ook gaan doen
het spijtige is dat alles zo lang moet aanslepen we hebben 3 maand geleden al de dieren bescherming gebeld om de dieren een betere thuis te geven
maar die kunnen niks ondernemen zonder opdracht van politie
en ze worden precies goed beschermd en hebben al een advocaat tot hun beschikking gratis natuurlijk
want die arme mensen met een i q van een slak staan niet in voor hun daden
ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen
mvg mario

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 07 aug 2014 09:28

Punt is nu vooral zo veel mogelijk vaststellingen te hebben, dus iedere keer bij overlast politie bellen (als verschillende buren dit onafhankelijk doen zijn er verschillende meldingen die aan het PV hangen), alle gesprekken opnemen en bij dreigementen klacht neerleggen (afschrift van opname meenemen), enzovoort.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 07 aug 2014 11:39

In schuldbemiddeling zitten en 7 honden hebben? Dat kan niet zijn! De voeding en verzorging van die beesten kost meer dan 2 kinderen. Ingeval van CSR is één van de eerste punten die nagegaan worden welke overbodige uitgaven kunnen geschrapt worden. Zoveel beesten kan dus niet , één tot daar nog. Die bemiddelaar moet ook voor zijn verantwoorelijkheid geplaatst worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

duma
Berichten: 2871

#7 , 07 aug 2014 11:43

Ik ben blij dat iemand hier neerschrijft wat ik dacht, wanton.

mario t
Topic Starter
Berichten: 19

#8 , 07 aug 2014 15:42

over dit punt word hier ook over gesproken hoe kunnen die rond komen
ik spreek dan nog enkel over de honden omdat we daar het meeste overlast van hebben
er zitten ook nog 4 katten in huis en iets tekort hebben ze niet er staan 2 flinke televisie toestellen
een stereo installatie die je 500 meter ver kunt horen 2 laptops elk een dure gsm er staat een scooter voor de deur
de schrik zit erin als de honden zouden komen halen dat er slachtoffers zullen vallen
want die man heeft al verschillende straffen gehad voor slagen en verwondingen
zelfs met gebruik van messen die hij dan ook gebruikt
voorlopig kunnen we dan enkel maar steeds maar pv s laten opmaken en afwachten wat er van komt
mvg mario

Franciscus
Berichten: 38603

#9 , 07 aug 2014 16:42

Hoe weet u wat voor straffen die man heeft gehad?

Maar zo'n zaak zoals reeds gezegd aanpakken via wijkteam ... deze zullen op de interventiebriefing dan de nodige instructies (laten) zetten zodat ook het personeel van de interventies weet wat ze moeten doen of niet.

Elektronisch versterkte muziek valt onder geluidshinder .... dat zijn straffen die verdubbeld worden bij elke vaststelling en in beslagname van installatie tot gevolg hebben.
http://www.belgium.be/nl/leefmilieu/ver ... idshinder/" onclick="window.open(this.href);return false;
Scooter wel verzekerd...voldoet aan snelheidsbeperking - in bezit van juiste rijbewijs best een vaststelling die al rijdend wordt vastgesteld..

Als politie dan een overzicht PV maakt van alle feiten kunnen er een ganse reeks van 'maatregelen' genomen worden.
Vraag is of ze effectief eigenaar zijn.....

mario t
Topic Starter
Berichten: 19

#10 , 07 aug 2014 17:20

ze is eigenaar van het huis ze heeft een erfenis ontvangen waarmee op verzoek van haar voogd het huis is aangekocht omdat er niet met geld kan omgegaan worden
de schulden staan op naam van haar man en doordat ze met een huwelijkscontract getrouwd zijn er niet aan haar eigendommen geraakt worden
dat hij straffen heeft is ons door hemzelf verteld als vorm van intimidatie en door de politie dat we moeten uitkijken omdat het geen lievertje is
enkel wat de buurt wil is dat de rust terug komt en dat kan volgens ons enkel als die hier verkassen
grtz mario

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#11 , 14 aug 2014 16:01

In schuldbemiddeling zitten en 7 honden hebben? Dat kan niet zijn! De voeding en verzorging van die beesten kost meer dan 2 kinderen. Ingeval van CSR is één van de eerste punten die nagegaan worden welke overbodige uitgaven kunnen geschrapt worden. Zoveel beesten kan dus niet , één tot daar nog. Die bemiddelaar moet ook voor zijn verantwoorelijkheid geplaatst worden.
Wanton, je hebt een hond en een hond he. 7 Vlinderhondjes eten samen maar evenveel als 1 Duitse dog maar alle 7 samen kunnen ze wel evenveel kabaal maken als 3 Duitse Herders.

mario t
Topic Starter
Berichten: 19

#12 , 15 aug 2014 22:27

na de zoveelste klacht hebben we nog eens een goed gesprek gehad met de wijkagent
er is dus weinig aan te doen .De politie kan enkel bemiddelen en pv's opstellen en gasboetes geven
maar dat kan hun niet schelen ze hebben en blijven gewoon hun 2 maal 30 euro per week houden
we kunnen gezamenlijk hun dagvaarden bij de vrederechter die kan maximaal een dwangsom opleggen
maar ja dan komen we weer op hetzelfde uit .de wijkagent heeft ons verzekerd dat zulke klachten zo goed als altijd door het parket geseponeerd zullen worden
Franciscus heeft wel een goede tip gegeven de scooter was dus niet verzekerd en staat nu in verzekerde bewaring
nu kunnen ze al niet meer hun dieren een heel week end achterlaten om in het zwart te gaan werken in het friethuis van haar zuster de kanten van Brugge
de honden blijven gewoon zitten waar ze nu zijn maar het zijn er nu maar 5 meer gaande van een jack russel tot een boxer
grtz mario

Franciscus
Berichten: 38603

#13 , 15 aug 2014 23:11

Het is heel moeilijk maar moeilijk gaat ook hoor als iemand eigenaar van een woning is.Vrederechter kan wel dwangmaatregelen opleggen is al verschillende malen gebeurd.
Ook kan u politie laten werken op de overlast en als dat teveel is + dierenverwaarlozing kan politie daar ook voor optreden.
Hond niet aan de les buiten = boete
Ontlasting niet opruimen = boete enz enz.

Zoals reeds gezegd dit moet gecoördineerd worden op niveau van teamleider of teammanager.

mario t
Topic Starter
Berichten: 19

#14 , 31 aug 2014 18:20

gelukkig goed nieuws te melden .de overburen hebben het eindelijk gesnapt dat ze zich moeten gedragen .
na het krijgen van enkele gas boetes en de hulp van de wijkagent gedragen ze zich de laatste twee weken voorbeeldig.
ik heb wel een dummie camera aan mijn voorgevel geplaatst en hen kunnen wijs maken deze niet enkel beelden maar ook geluid vastlegt.
de honden 5 stuks zitten er nog wel maar de grootste keffers die steeds de boel op gang trokken dragen nu een blafband al was het in het begin wel een beetje zielig om te horen
wafwaf kajiet
hierbij wil ik jullie danken voor de goede info en raad die tot de oplossing van dit probleem geleid heeft
grtz mario

mario t
Topic Starter
Berichten: 19

#15 , 05 okt 2014 19:41

na twee weken van relatieve rust is nu terug de hel los gebarsten die kerel flipt helemaal door
de politie is de laatste 5 dagen terug 2 keer moeten tussen komen om die gek te kalmeren
de buren en zeker mijn gezin worden steevast uitgescholden als we onze woning verlaten of aankomen
op vrijdag morgen 3 oktober kwam hij terug ladderzat om 4u30 luid toeterend met zijn scooter en luid roepend dat hij iemand ging vermoorden
helemaal door geflipt heeft hij eerst op zijn eigen ruiten staan bonken tot er barsten kwamen dan vloog hij op mijn woning af en ik hem met een riek op stand moest houden
zodat hij niet onze wagen of woning aan diggelen zou slaan tot de politie arriveerde
deze toestand in niet meer houdbaar ik een mijn gezin gaan er helemaal aan kapot
door alle stress en oververmoeidheid kan ik mijn functie als gebrevetteerde lasser niet meer naar behoren uitvoeren en daardoor terug gevallen op een bruto loon van 10euro49
en met een dochter op de universiteit gaan we iedere maand erop achteruit ik dreig alles waar ik 37 jaar hard voor gewerkt heb gewoon te verliezen
we zouden dan ook met de buurt een petitie willen opstarten om die asocialen hier weg te krijgen
maar hoe beginnen we eraan kunnen we gewoon een lijst opstellen met al onze grieven of moet deze aangevraagd worden bij een instantie
er moet dringend iets gebeuren want ik en mijn gezin zijn alle vreugde in het leven kwijt
en die steuntrekkers worden gewoon met rust gelaten
grtz mario

Terug naar “Andere”