Alimentatie

Van Mechelen Maud
Topic Starter

Alimentatie

#1 , 06 aug 2007 15:09

Mijn afrikaanse ex-man heeft de afgelopen 7 jaar slechts enkele keren zijn allimentatie betaald. Momenteel wordt dit, met achterstal, teruggevorderd via het allimentatiefonds. Ook het bezoekrecht (normaal gezien iedere twee weken het ganse weekend), is vaak om allerlei redenen uitgesteld.
Mijn oudste dochter weigert momenteel nog naar haar papa te gaan (ze is 11j.), met als gevolg dat de jongste ook niet meer gaat (ze is 8j. en wilt niet alleen naar papa).
Zijn er andere manieren om de allimentatie op een snellere manier terug te vorderen? Mogen de kinderen wettelijk gezien beslissen om niet te gaan? Vanaf welke leeftijd? Kunnen we de kinderen op mijn nieuwe partners' naam zetten? Hoe doen we dit?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 06 aug 2007 18:21

Kunnen we de kinderen op mijn nieuwe partners' naam zetten? Hoe doen we dit?
Art. 348.3. Wanneer de afstamming van een kind...ten aanzien van zijn moeder en van zijn vader vaststaat, moeten beiden in de adoptie toestemmen. (Burgerlijk Wetboek)

Overleg plegen met je ex zal noodzakelijk zijn.

Van Mechelen Maud
Topic Starter

#3 , 06 aug 2007 18:31

zijn 2 handtekeningen dan genoeg ?
Waar papieren aanvragen ?

Reclame

Lex

#4 , 06 aug 2007 21:09

Art. 1231.3. Het verzoek wordt bij (eenzijdig verzoekschrift) ingediend?,ingeval de persoon die men wenst te adopteren minder dan achttien jaar oud is, bij de jeugdrechtbank. Het verzoekschrift wordt ter griffie neergelegd en ondertekend hetzij door de adoptant of door de adoptanten, hetzij door hun advocaat. (Ger. W.)

Een advocaat raadplegen is geen overbodige luxe!

Terug naar “Andere”