Hallo Allemaal,
mijn vriendin en ik hebben de laatste weken verschillende dagvaardingen gekregen omwille van de kinderen van mijn vriendin. De ex probeert co-ouderschap af te dwingen ondanks een regeling dat hij de kinderen om de 14 dagen ziet (wat door de rechtbank in kortgeding is bevestigd dat dat meer dan genoeg is omdat de kinderen 3 jaar en 16 maanden zijn)en hij zelf door nachtwerk onmogelijk co-ouderschap kan doen (plus hij is nog een extreme alcoholverslaafde die meermaals hierom veroordeeld is en twee meisjes invalide heeft gemaakt door een ongeluk onder invloed).
De laatste keer heeft hij dat in kortgeding geprobeerd maar iedere keer winnen we makkelijk elk proces. De eerste keer wou hij via eerste aanleg (rechtbank onbevoegd), de tweede keer werden we verkeerd gedagvaard en de laatste keer heb ik hierboven vermeld.
Nu lopen de kosten natuurlijk enorm hoog op door het werk dat onze advocaat moet doen.
Nu blijkt plotseling dat de ex via pro deo aan het procederen is, zijn schuldbemiddelaar zou hebben doorgegeven dat hij maar een inkomen heeft van 800€ maar dit strookt totaal niet met de waarheid. In werkelijkheid heeft hij een inkomen van 1700€ dat naar de schuldbemiddelaar gaat, de schuldbemiddelaar keer 800€ uit en betaald de huur van 600€. Dus de eenvoudige som maakt dat hij in werkelijkheid 1400€ leefgeld heeft ipv 800 want huur zit volgens mij mee verrekent hierin want ikzelf sta ook onder schuldbemiddeling en moet die zelf betalen.
Hoe kan ik hier tegen in gaan want hij heeft vrolijk verteld dat hij ons met alle mogelijke procedures zal blijven lastig vallen omdat het hem toch niets kost buiten de gerechtskosten van elk verloren proces.
Ik zou graag zijn rechten op pro deo willen wegkrijgen en eventueel hem mede laten opdraaien voor alle extra nodeloze onkosten die hij ons laat maken.
Dit zeker omdat hij en zijn raadsman op de hoogte zijn van het feit dat we het proces betreffende de kinderen willen laten behandelen door de familierechtbank die op 1 september in voege gaat.
Met vriendelijke groetjes