schoolpremie

kwebbelke
Topic Starter

schoolpremie

#1 , 30 jul 2007 13:26

k
Laatst gewijzigd door kwebbelke op 28 okt 2011 14:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
citroentje

#2 , 30 jul 2007 20:10

hallo,

je heb geen recht op de helft bij me vriend is het zelf op de rechtbank te spraken gekomen en wij hebben ook nog een kind die aan het studeren is,ze zeiden tegen ons het is voor de kinderen en niet voor de ouders.
En als je dan een ex heb die een geldwolf is weet je al hoe laat het is,toch zijn ex is zo alles voor mij niets voor een anderen en als ze ons een loer kan draaien laat ze het niet en zeker als er geld mee gemoet is.

Een fout dat de rechtbank maakt in alles de helft betalen van speciale kosten wel dat zouden ze beter moeten omschrijven,bij haar kom het zelf op 10 eurocent.Belachelijk zelf een potlood 30 cent wel daar wil ze de helft van.Terwijl we dikwijls het een en andere mee geven om op school te gebruiken

Jorre

#3 , 01 aug 2007 11:35

De schoolpremie is gedurende twee jaar (vorig en dit schooljaar bij wet vastgelegd) en wordt jaarlijks betaald via de kinderbijslag. Dit om de schoolkosten te helpen dragen vooral voor de minder gegoede gezinnen.

Vanaf het daaropvolgende schooljaar is het aan de Gemeenschappen om te zorgen voor kosteloos basisonderwijs en een betere financiering van het onderwijs.
Wat betreft Vlaanderen heeft de minister van onderwijs een plan klaar waarvan de eerste concrete uitvoering dit schooljaar begint; ik werk nu uit het hoofd, maar ik dacht dat de volgende acties zijn:
- kosteloos basisonderwijs. Hiervoor wordt de overheidsbijdrage aan de scholen opgetrokken per kind. Dit vervangt dan ook de schoolpremie.
- maximumfactuur schoolkosten die de school mag aanrekenen, bedraagt 60? per kind per schooljaar
- maximumfactuur voor buitenschoolse activiteiten bedraagt eveneens 360?, per kind, gespreid over de zes schooljaren in het BaO.

De alimentatie die u betaalt blijft gehandhaafd en wordt niet aangepast in functie van tijdelijke door de overheid genomen maatregelen. Het lijkt onzinnig om gerechtelijke stappen te nemen als het gaat om 'kleine' bedragen. Bij grote bedragen ligt dit wel anders.
Je kan enkel hopen op de goodwill van de andere (ontvangende) ouder.

Reclame

Terug naar “Andere”