jeugdrechter

bloempje123
Topic Starter

jeugdrechter

#1 , 19 apr 2014 10:33

ik ben nooit gehuwd, niet samengewoond, heb wel een baby met mijn ex vriend
hij gaat mij nu voor de jeugdrechter slepen ( in opdracht van zijn ouders, want niet willen mijn kind)
het kind is ook niet erkend
hij heeft een gerechterijk strafblad, heeft nihil intresse in het kind

naar wat kijkt de jeugdrechtbank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 22 apr 2014 12:56

Heeft hij zijn kind erkend?

bloempje123
Topic Starter

#3 , 22 apr 2014 16:52

neen nog niet, maar ik krijg een brief van advocaat dat hij het kind erkend heeft op 2/04/2014? ik heb gebeld naar de plaats waar mijn baby geboren is
en zij zeiden dat het geen verklaring van erkenning naast staat?
hoe kan hij het dan erkend hebben?
luister duma, hij heeft een strafblad om u tegen te zeggen, en liegt over alles, neemt nog drugs en is heel agressief, maar kan ook heel schijnheilig zijn.
hij doet dit alleen voor zijn ouders, ( mama) zelf heb ik van hem nog niets gehoord of gezien
zijn ouders komen eisen; mensen onder druk zetten : mijn wil is wet, zegt de mama

Reclame

duma

#4 , 23 apr 2014 10:48

Hij kan zijn kind niet erkennen zonder dat u daarvoor toestemming geeft of hij op zijn minst via de rechtbank gepasseerd is (en dan zou u op de hoogte zijn en een dagvaarding gehad hebben ...)
Wat staat er exact in die brief? Effectief het woord erkenning? Ik gok dat die advocaat u gewoon wil intimideren.

Zolang het wettelijk vaderschap niet vaststaat, heeft het kind ook geen grootouders langs vaders kant. Momenteel zijn ze dus volstrekt vreemden voor u en uw kind.
Tot uw ex het kind effectief erkend, kunnen zij niets opeisen.

bloempje123
Topic Starter

#5 , 23 apr 2014 11:54

ik heb een verzoekschrift gehad, dat ik moet verschijnen voor de jeugdrechtbank, (ik hou de vader zo gezegd van zijn kind weg)
maar de vader neemt onder geen beding met mij concact op
nu heeft hij aan de advocaat verklaard dat hij mijn kind erkend heeft op 2/04/2014
nu heb ik naar de plaats gebeld en een email gestuurd of hij het echt erkend heeft ( wat niet zo is)
want ze zeggen zonder u toestemming kan dit niet! en er staat geen verklaring van erkenning naast u naam.
is dit dan geen valse verklaring dat hij aflegd? en wat kan ik doen?

duma

#6 , 23 apr 2014 14:22

Heeft u een brief gehad van zijn advocaat? Van hem?
Of enkel en alleen het verzoekschrift?

bloempje123
Topic Starter

#7 , 23 apr 2014 17:23

enkel en alleen het verzoekschrift waarin staat dat hij het kind erkend heeft op 2/04/2014
en dat hij de baby van 3 maanden om de 14 dagen wil hebben
maar echt ik weet niets van een erkenning!
de advocaat van mij laat het uitstellen
want ze wil hem eens grondig nagaan ( verleden enzo)

bloempje123
Topic Starter

#8 , 02 mei 2014 20:03

ok vandaag naar de jeugdrechtbank geweest, zaak uitgesteld tot 27 juni2014, tegenpartij pissig
wat kunnen ze nu doen, want er is geen uitspraak gedaan, en de advocaat van de tegenpartij heeft een verklaring binnengebracht van erkenning die eigelijk geen erkenning is
wat kunnen ze nu doen tot 27 juni?

duma

#9 , 05 mei 2014 09:01

Waarom werd de zaak uitgesteld?

Absoluut niets.

bloempje123
Topic Starter

#10 , 07 mei 2014 13:45

mijn advocaat wou mijn ex zijn verleden nagaan, hij heeft een gerechterlijk strafblad

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 mei 2014 15:22

Kan ' moraliteitsonderzoek" aanvragen dus oa via politie zijn voorgeschiedenis laten nagaan.
In principe kan een moordenaar ook omgangsrecht krijgen over zijn kinderen het ene sluit het andere niet uit maar deze man heeft zelf nog geen enkel wettelijk bewijs van vaderschap.

bloempje123
Topic Starter

#12 , 09 mei 2014 12:03

ok maar hij is naar het gemeentehuis gegaan waar mijn kind geboren is en een verklaring afgelegd dat hij de vader is
zijn advocaat ziet dit als een erkenning, en stapt nu naar de jeugdrechter, ik heb GEEN toestemming gegeven!
wat kan hij nu doen voor de jeugdrechter?

ongelukbelaagd

#13 , 09 mei 2014 13:46

Ga naar je gemeentehuis en haal een geboortakte van je kind.
Als er niet op staat dat hij de vader is, is hij de vader (nog) niet.
Iets anders kan die advocaat niet zien :-)
En een rechter ook niet.

Tenzij hij naar de rechtbank stapt en een procedure start ter erkenning van je kind omdat jij hem niet als vader wil aanwijzen. (denk ik)

Dat hij een strafblad heeft, doet er niet toe. Elke vader heeft recht op vader zijn.
Tenzij hij een gevaar is voor de kinderen.

duma

#14 , 09 mei 2014 13:50

Voor de zoveelste keer: hij heeft uw kind niet erkend. Dat kan niet. Daarvoor is uw toestemming nodig, of een vonnis van de rechtbank. Welke hij beide niet heeft.

Momenteel kan hij niets doen, aangezien zijn vaderschap niet vaststaat. Het eerste dat hij moet doen, is zorgen dat hij als vader van het kind wordt aanzizen en dat kan hij enkel door dat voor de jeudgrechtbank af te dwingen. Een gedwongen DNA test kan daarvna het gevolg zijn, waarna uw kind dus aan een DNA onderzoek zal worden onderworpen en het vaderschap al dan niet zal worden vastgelegd. Indien u weigert, kan de rechter uitgaan van 'vermoeden van vaderschap' en de vader dus toch als wettelijke vader aanschouwen.

Daarna is het aan de twee ouders, die bij wet co-ouderschap hebben, om samen te beslissen over de dingen in het leven van hun kind: opvoeding, verblijf, hobby, onderwijs, medische ingrepen, .... Indien jullie dat samen niet kunnen, zal de rechtbank beslissen. In de eerste plaats zal dat bij jullie dan gaan over het verblijf, vermoed ik. Bilocatie (week-week) heeft hier steeds de voorkeur, tenzij er tegenindicaties zijn waarom dat niet zou kunnen. Ik neem aan dat u dat niet zou willen, maar lees hier ook dat dfe vader dat niet wil, maar eerder voor de conservatieve regeling zou willen gaan. Tegen dat de verblijfsregeling voor de rechter verschijnt, zal uw kind al wat ouder zijn en zal leeftijd geen argument meer zijn. Het is dus aan u om te bewijzen dat de opvoedsituatie bij de vader problematisch is en dus zélfs de conservatieve regeling (weekend om de 14 dagen) een probleem is voor jullie kind.

bloempje123
Topic Starter

#15 , 23 mei 2014 17:34

ok kan een jeugdrechter beslissen of de "vader" het kind kan erkennen, iedereen kan zo een verklaring gaan afleggen?
moet hij dan niet eerst naar de rechtbank van eerste aanleg en dan naar de jeugdrechter?
wat kan hij bekomen met een baby van bijna 4 maanden?
en een mooi strafblad

Terug naar “Andere”