hoe contactverbod verkrijgen

Scorpio
Topic Starter

hoe contactverbod verkrijgen

#1 , 06 mar 2014 13:33

Is het mogelijk om contactverbod met mijn moeder te verkrijgen? Ik ben langdurig ziek en heb al zo'n 3 jaar geen contact meer met mijn ouders. Mijn moeder is narcisistisch, manipulatief, ... en wil gewoon mijn leven leiden. Toen ze met dat van mijn zoon begon (door actief veranderingen aan te vragen in de scholing van mijn zoon), heb ik stop gezegd. Sindsdien krijg ik om de zoveel maanden een brief, telefoon, brief van advocaat, boodschap via zus, via tante,... De eerste klop was een mail waarin mijn zus zei dat ons vader gehospitaliseerd was en indien ik hem nog wou zien, ik maar beter snel kon zijn (de boodschap leek me duidelijk: hij ligt op sterven). Na een telefoontje met de verpleegster bleek dat hij een doodsimpele infectie had, en binnen enkele dagen al weg mocht. Dit verhaal herhaalt zich om de zoveel maanden. Psychisch kan ik dit niet aan. Ik heb elke keer een serieuze piek van mijn medische klachten. Min vader heeft me 2 jaar geleden uitgescholden voor een slechte vrouw en slechte moeder. Als hij me wil spreken en verontschuldigen, hij kan me bellen. Maar ik wil niets meer via mijn moeder horen. Ik wil rust, ik wil beter worden, ik wil doorgaan met mijn leven. Ik ben op het goede pad. Is er enige kans dat ik een contactverbod van mijn moeder kan verkrijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 06 mar 2014 14:03

Ik denk dat je zal moeten nagaan in hoeverre het gedrag van uw moeder onwenselijk is en beantwoord aan een wettelijke overtreding.
Vb stalking en/of mobbing.
Eerst persoonlijk zeggen dat je geen contact wenst, en dat je ieder feit zal laten registreren bij de politie.
Vervolgens zal je naar het vredegerecht moeten stappen.

Het zal niet eenvoudig zijn, want uw ouders hebben ook het recht om te gaan met hun kleinkinderen.
Ik zou eerst toch eens proberen om een gesprek aan te knopen met uw beide ouders. Eventueel met externe professionele begeleiding.

Scorpio
Topic Starter

#3 , 06 mar 2014 15:51

Mijn kinderen zijn tieners, en zien hun grootouders als ze dat willen. Ik laat echter niet meer toe dat ze ook enige inmenging in de opvoeding doen, en daarvan zijn mijn tieners op de hoogte. Verder heb ik alles al geprobeerd om ze op afstand te houden. Nu wil ik enkel nog aan mijn gezondheid denken. Maar om de zoveel maanden mails, telefoons krijgen dat mijn vader op sterven ligt (emotionele chantage) terwijl dit niet waar is, helpt me helemaal niet. Mijn vader heeft me enkele jaren geleden uitgescholden voor een slechte vrouw en slechte moeder, dus tenzij hij zich verontschuldigd, ben ik niet geïnteresseerd in wat er met hem gebeurd. Als mijn kinderen afgestudeerd zijn, pak ik de boel in en vertrek naar een ongekend adres, buitenland als het moet. Mijn moeder's jongste zus heeft op een bepaald moment 10 jaar niet met haar gepraat omdat ze wreed was tegen hun stervende moeder. Daar krijg ik tenminste steun van. De (sterke) signalen die ik heb gegeven dat het genoeg is, zijn blijkbaar niet te begrijpen voor haar.

Reclame

giserke

#4 , 06 mar 2014 16:50

Dan zal je via de rechtbank een contactverbod moeten afdwingen.

Terug naar “Andere”