omgangsrecht?

bloempje123
Topic Starter
Berichten: 55

omgangsrecht?

#1 , 28 jan 2014 16:46

beste,

even mijn probleem uitleggen,
ik ben 8 maanden zwanger, en ben niet meer samen met de papa van mijn kind.
ik ben daar vertrokken doen ik echt door had wie hij was, verslaafd aan alles waar je aan verslaafd kan zijn.
we zijn 3,5 maanden samen geweest.
ik weet nu ondertussen ook dat hij geen beslissingen alleen mag nemen, ook al is hij
37 jaar! zijn ouders beheren zijn centen.
nu is zijn moeder te weten gekomen dat ik zwanger was, en dat ik een zeer moeilijke zwangerschap heb.
nu komt ze mij domineren, manipuleren, en zegt mijne wil is wet.
nu heeft ze mij op een zwak moment papieren laten tekenen, waar haar eisen opstaan.
ik heb haar gezegd dat ik niet wil, dat mijn kind erkent wordt door de papa en dat ik geen
alimentatie wil! ik wil met hun niets meer te maken hebben.
je geeft een vinger en neemt een arm.
nu zijn haar papieren h-getekend door haar zoon, maar haar zoon tekent mijn papieren niet!
ik hoor of zie hem niet meer.
wat kan ik doen?

vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 29 jan 2014 09:11

Uw ex heeft het recht zijn kind te zien. Het goedkoopste is dat u zelf een regeling uitwerkt, als dat niet lukt zal het voor de rechtbank moeten gebeuren.

Indien de problemen van uw ex volgens de rechter te nefast zijn voor de opvoeding van het kind, kan het wel dat zijn rechten beperkt worden.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 29 jan 2014 09:25

Zolang het kind niet erkend is, heeft de ex totaal geen rechten, net als zijn ouders.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 30 jan 2014 08:19

“Art.315.Het kind dat geboren is tijdens het huwelijk of binnen 300 dagen na de ontbinding of de nietigverklaring van het huwelijk, heeft de echtgenoot tot vader.Art.319.Wanneer het vaderschap niet vaststaat krachtens de artikelen 315 of 317, kan de vader het kind erkennen onder de bij artikel 329bis bepaalde voorwaarden.Art.329bis...§ 2. Indien het kind minderjarig en niet ontvoogd is, is de erkenning alleen ontvankelijk mits de ouder ten aanzien van wie de afstamming vaststaat...vooraf daarin toestemt...Bij gebreke van die toestemmingen dagvaardt degene die het kind wil erkennen de personen wier toestemming vereist is voor de rechtbank...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

bloempje123
Topic Starter
Berichten: 55

#5 , 11 mar 2014 00:44

ik ben dus bevallen van een gezonde baby, ik ben 2 weken gelukkig geweest, maar nu komen de ouders van mijn ex vriend
ineens weer dreigen, ik ben mijn kind alleen gaan aangeven, en heb de vader vanaf de de zwanger tot nu niets meer gehoord
nu zijn ze weer komen dreigen ze willen hun kleinkind zien?
moet ik dat nu allemaal laten gebeuren?
ik ben al dikwijls door zijn moeder bedreigd wat kan ik nu doen?

Turaki
Berichten: 6870

#6 , 11 mar 2014 07:35

Niet getrouwd? Dan ligt de afstamming niet vast, en hebben ze geen rechten.

bloempje123
Topic Starter
Berichten: 55

#7 , 11 mar 2014 08:03

neen ik ben niet getrouwd, maar ze denken dat ze boven de wet staan, weet iemand hoelang ze een procedure voor erkenning kan duren
met dna de vader heeft een verleden van drugs enz dat wordt toch ook naar gekeken?

Turaki
Berichten: 6870

#8 , 11 mar 2014 09:36

Tot de afstamming vastligt, zijn zij gewoon onbekenden voor u. Laat hen weten dat u geen contact met hen wil (doe dit bewijsbaar, bv AS), en vanaf dan elke keer klacht indienen wegens belaging (wettelijk term voor stalking) als ze u contacteren. Probeer ook alle gesprekken op te nemen, en neem een afschrift hiervan mee (opname goed bewaren) als u klacht gaat indienen.

bloempje123
Topic Starter
Berichten: 55

#9 , 11 mar 2014 16:31

ja maar ze willen naar de jeugdrechter gaan zonder erkenning van de vader
de baby is pasgeboren; ze kunnen deze toch niet afpakken van mij?
ik geef borstvoeding

Turaki
Berichten: 6870

#10 , 11 mar 2014 18:02

Zonder erkenning van de vader hebben zij geen band met het kind. Dus zolang de vader geen vordering instelt om het kind te erkennen, hebben zij geen poot om op te staan.

bloempje123
Topic Starter
Berichten: 55

#11 , 12 mar 2014 16:21

ok dus ook niet via de jeudrechtbank?

Turaki
Berichten: 6870

#12 , 12 mar 2014 17:25

ok dus ook niet via de jeudrechtbank?
Zolang zij niet wettelijk de grootouders zijn, zijn zij vreemden voor u en uw kind. En vreemden hebben geen rechten (tenzij er een affectieve band bestaat, maar deze kan er niet zijn daar uw kind nog niet geboren is), dus hun eis zal door de rechtbank moeten afgewezen worden wegens niet vaststaan van de afstammingsband.

bloempje123
Topic Starter
Berichten: 55

#13 , 12 mar 2014 18:11

nu ik ben al wel bevallen, 2 weken geleden, maar zowel de grootouders als de papa hebben niets laten weten en nu dreigen ze met de jeugdrechtbank , maar de pap heeft het kind nog niet erkent en ik wil dat ook niet echt

Franciscus
Berichten: 38602

#14 , 12 mar 2014 18:24

Om het kind nu te KUNNEN erkennen moet de vermoedelijke vader de toestemming hebben van de ouder.
Dus zal hij al naar de rechtbank moeten
U hoeft geen toestemming te geven. indien hij wel de mogelijkheid krijgt dan kan u nog steeds in beroep gaan.
http://www.belgium.be/nl/familie/kinder ... erkenning/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?client=ubu ... LOtQbx5IBo" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dat wil nog niet zeggen dat er op DAT ogenblik reeds een vorm van co-ouderschap is... ook daarvoor zal hij naar de rechtbank moeten trekken.
Ook de vermoedelijke grootouders zullen dat moeten doen.
U kan dan vragen dat er een sociaal onderzoek gebeurd bij zowel de 'vader' als de 'grootouders'.

Zoals reeds geschreven u hoeft hen op dit ogenblik in niets te betrekken noch op enige vraag te antwoorden.
Als u kan verhuizen doe het dan en laat op de gemeente uw adres afschermen dat wil zeggen dat NIEMAND uw adresgegevens mag bekomen ( uitz officiële instanties)

bloempje123
Topic Starter
Berichten: 55

#15 , 15 mar 2014 12:01

ja maar nu zijn ze bezig met manipuleren, mij slecht maken in het dorp, ze gaan mijn baby afpakken,
zij willen de baby pffff

Terug naar “Andere”