zorgverzekering

haas
Topic Starter

zorgverzekering

#1 , 26 dec 2013 11:29

We betalen allen voor zorgverzekering.
Mijn moeder woont 100m bij mij vandaan.Dagelijks bezorg ik haar eten ,wekelijks ga ik kuisen en doe het onderhoudt aan haar woning(gras ea)Zijzelf is 82 jaar.Ze kan nog wel met auto rijden en kleine dingetjes(afwas)
Kom ik in aanmerking voor vergoeding via zorgverzekering?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 26 dec 2013 11:41

Vraag ook eens na of je kan genieten van een gemeentelijke mantelzorgpremie.

krisje1973

#3 , 26 dec 2013 12:37

http://www.zorg-en-gezondheid.be/WorkAr ... emID=30889" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

wanton

#4 , 26 dec 2013 17:40

De zorgverzekering ad 130 € per maand is bestemd voor mensen die verblijven in een rust- en verzorgingstehuis of een psychiatrisch rusthuis.
Zwaar hulpbehoevende mensen die thuis verzorgd worden kunnen ook een tegemoetkoming krijgen, onder bepaalde voorwaarden. Een erkende instelling zoals OCMW moet de mate van zorgbehoevendheid vaststellen.
Inderdaad komt u waarschijnlijk wel in aanmerking voor een mantelzorgpremie van uw gemeente of OCMW , als die er één hebben. In onze gemeente wordt ze per 1 januari afgeschaft!

U vindt heel wat antwoorden op deze site , evenals bepaalde formulieren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Andere”