Mijn domicillie

Gerda123
Topic Starter

Mijn domicillie

#1 , 11 dec 2013 17:19

Zit met een groot probleem, ik woon samen met mijn partner in Zaventem, het klopt dat ik vaak te zien ben in andere gemeente omdat mijn kinderen bij hun vader zijn, nu is het zo dat de gemeente mij wil uitschrijven omdat ik teveel bij mijn ex ga om de kinderen te zien !! ambtshalve word ik geschrapt, heb alles al gedaan om tegendeel te bewijzen maar niks help ! Heb Politie meermaals gebeld na dat ze telkens ik 5min weg was ze kwam zien of ik er was! Was net of ze dit expres deden ik belde dan om te vragen wat ze wou? want wist toen nog niet waarom ze langskwamen ook via mail heb ik dit gevraagd politie Zaventem zonder ooit één reactie, op 06-12 kreeg ik een antwoord van de Burgemeester dat hij dit ging door geven aan de politie was toen al avond dus zou politie dit pas zien maandag maar maandag zou ik al geschrapt zijn en leef ik nu dus in het ongewisse heb ik nog een dak boven mijn gehuurd appartement want staat op mijn naam appartement , Telenet, elektriciteit enz.. en ben volgens een medewerkster van Zaventem uit geschreven weet iemand wat ik kan doen !!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 dec 2013 08:15

“Art.16.§ 1. De bepaling van de hoofdverblijfplaats is gebaseerd op een FEITELIJKE situatie, dat wil zeggen de vaststelling van een effectief verblijf in een gemeente gedurende het grootste deel van het jaar. Deze vaststelling gebeurt op basis van verschillende elementen, met name de plaats waarheen de betrokkene gaat NA zijn beroepsbezigheden, de plaats waar de kinderen naar school gaan, de arbeidsplaats, het energieverbruik en de telefoonkosten, het gewone verblijf van de echtgenoot of van andere leden van het huishouden.…”(16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister).

“Art.124.De gouverneur is belast in de provincie met de tenuitvoerlegging van de wetten, van de decreten en van de besluiten van algemeen bestuur, alsmede van de besluiten van de executieven van de gemeenschappen en de gewesten, tenzij de wet, het decreet, de Koning of de executieven er anders over beschikken.”(30 APRIL 1836. - Provinciewet).

Indien u overeenkomstig voornoemd art.16 omstandig kan bewijzen dat uw hoofdverblijfplaats werkelijk Zaventem is dan kan u bezwaar indienen bij de gouverneur tegen uw schrapping door Zaventem.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”