Beste,
Via deze weg had ik graag enkele info verkregen.
Mijn situatie is vrij complex te noemen denk ik maar ik zal proberen beknopt te blijven. Momenteel zit ik (man) in een raltie die ten einde is maar we wonen nog samen. We hebben samen 2 zonen. Nu ben ik reeds 10 maanden verliefd op een vrouw die zelf in een fake huwelijk leeft, ook zij heeft 2 zonen. Nu haar man weet sinds 1.5 maand van onze affaire en wil zijn huwelijk mogelijks nog een kans geven. Zowel mijn minnares als haar therapeute denken beiden dat hun huwelijk eerlijk gezegd weinig kans op slagen heeft maar dat terzijde. Nu mijn huidige (ex)vriendin is er ook achter gekomen en die heeft in volle razernij naar de man van mijn minnares gebeld om mij daar slecht te maken. Ze heeft tegen die man gezegd dat ik een vrouwengek ben en elke vrouw lastig val (iets wat niet waar is en waar mijn minnares mij in gelooft omdat ze me wel kent op dat vlak) maar ze heeft ook tegen die man gezegd dat ik jaren gelden in de gevangenis gezeten heb en dat ze die man dan wel ging bijstaan om te zorgen dat hun zonen nooit bij mijn minnares zouden kunnen wonen door die wetenschap. Nu het is waar, ik heb een 10-tal jaar geleden in de gevangenis gezeten, 3 maanden voorarrest en de uitspraak was 180 werkuren. ik schaam me serieus voor dat feit en ik wil er geen excuus aan geven. Maar mijn huidige ex-vriendin heeft dus tegen die man gezegd dat ik een zware crimineel ben en dat hij moet oppassen voor zijn zonen. En onder dat motto zal ze hem bijstaan om te zorgen dat mijn minnares haar kinderen zal kwijtspelen. Nu is mijn minnares natuurlijk heel bang, niet dat ze aan mijn verhaal twijfelt want ik had haar reeds in het begin alles al opgebiecht maar ze heeft schrik dat als ze met mij verder zou gaan dat ze daadwerkelijk haar kinderen gaat kwijtspelen. Nu volgens mij zal dat geen invloed hebben omdat het echt geen zware feiten waren (ik wil ze zeker niet minimaliseren) en het is al 10j geleden. Vergis ik me zo sterk of gaat dit echt invloed hebben? Ik ben zeker geen drugs- of alcohol gebruiker of zo en al zeker geen overvaller of noem maar op. Wat ik gedaan heb mocht zeker niet gebeuren en ik keur het zeker niet goed maar het waren zeker geen zware feiten.
Uiteraard kan enkel een rechter hierover beslissen maar ik had graag al wat informatie ingewonnen omdat ik altijd hard gewerkt heb en enkel die misstap heb begaan zo'n 10 jaar geleden. Voordien altijd gewerkt en ook na mijn gevangenis altijd gewerkt. Momenteel ben ik werkzaam bij een Multinational als nacht Shift Supervisor. Mijn minnares werkt ook al jaren in een ziekenhuis. Haar man is ook een deftige man met een jarenlange dienst van werken. ik wil maar aantonen dat ook haar man geen onmens is maar hij gebruikt deze situatie wel om haar echt vast te zetten. We denken uiteraard ook aan mijn en haar kinderen en we zouden in die zin ook niet moeilijk doen naar onze huidige partners maar toch durft ze nu de stap niet meer te zetten voor eigenlijk de verkeerde reden.
Ik vraag dit omdat de kans echt heel groot is dat mijn minnares en haar man gaan scheiden maar nu heeft mijn minnares een zodanige schrik dat haar man haar kinderen daadwerkelijk kan afnemen. Uiteraard heeft mijn ex-vriendin alles serieus opgeblazen om het echt verschrikkelijk te laten klinken. Maar mijn minnares overweegt nu om zelfs alles toe te laten en bij haar man te blijven enkel en alleen omdat ze schrik heeft haar kinderen te verliezen.
Kan u mij ook een richtlijn geven wat de kosten zouden zijn voor een zaak via de jeugdrechtbank voor de kinderen?
ps: gelieve via mail te antwoorden aub.
mvg,