Schulden en daarna

Sevy
Topic Starter

Schulden en daarna

#1 , 02 jun 2007 08:44

Mijn schoonvader heeft veel schulden , nu weet ik dat ze niet bij zijn dochter (enig kind)kunnen aankloppen voor deze schulden en dat bij overlijden zijn dochter de erfenis kan weigeren.
Nu als mijn schoonvader zijn huur van zijn huis niet meer kan betalen en ze zetten hem op straat gaan ze dan bij zijn kind aankloppen om hem in huis te nemen of voor hem te zorgen ?Wij willen nl. niks meer te zien hebben met hem.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 03 jun 2007 15:22

?Art.205.De kinderen zijn levensonderhoud verschuldigd aan hun ouders en hun andere bloedverwanten in de opgaande lijn die BEHOEFTIG zijn.?(Burgerlijk Wetboek).

Deze verplichting omvat niet ?hem in huis te nemen of voor hem te zorgen ?,maar wel financieel bij te dragen,rechtstreeks of via het OCMW.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

calamity

#3 , 17 jun 2007 16:49

ik weet niet of je het weet maar zelfs als de dochter (enig kind) de erfenis zou weigeren, dan zullen de kosten voor de begrafenis toch op haar verhaald worden
moeilijk gaat ook

Reclame

YoeriS

#4 , 17 jun 2007 17:09

ik weet niet of je het weet maar zelfs als de dochter (enig kind) de erfenis zou weigeren, dan zullen de kosten voor de begrafenis toch op haar verhaald worden
Begrafenisondernemer heeft ook een voorrecht met voorrang op alle schuldeisers (behalve op onroerende goederen). Dus die zullen wel betaald worden met het activa van de nalatenschap.

Terug naar “Andere”