dringend vraagje ivm geen vast verblijfsadres van men ex!!!

Houbrechtsandy
Topic Starter

dringend vraagje ivm geen vast verblijfsadres van men ex!!!

#1 , 27 mei 2007 15:41

Beste,

Raar maar waar ben ik een Alleenstaande vader van 26 jaar met een zoontje van zes jaar
heb sinds eind 2003 het hoederecht
en men exvriendin moet mij alimentatie betalen wat niet veel voorkomt he
ze staat ondertussen 800 euro achter,maar
dat is niet echt men vraag

men vraag is als volgt

ben weer via via teweten gekomen dat ze alweer maar eens geen
vast verblijfsadres heeft
en dat op bijna vijf jaar tijd,zoveel keren verhuizen,en deurwaarders
en wat nog allemaal
nu wij wonen in limburg

maar kom ik dan teweten dat men kindje ergens in Brugge vertoefd
sinds kort

Ik belde voor te vragen als ik dat adres mocht weten
dan weet ik waar men zoontje zich bevind,is niet meer dan normaal als bezorgde vader h?
word ik daar voor vuil en vies uitgemaakt langs alle kanten,
en dat hij mij op men gezicht wilt kloppen en wat nog allemaal

Het kind zen vast verblijfsadres is bij mij,en samen bij men ouders
heb onlangs appartementje gekocht,en na de werken komt men zoontje dan bij mij wonen

maar bij de moeder,heeft hij omdat hij daar 1 keer om de twee weken es,geen vast verblijfsadres nodig???
want ik vind het niet leuk als men zoontje moet meependelen telkens
en zegt veel van,kwil dit weekend niet mee naar mama,wil bij u blijven papa..
en in slaap geraken doet hij moeilijk omdat hij bang heeft.
bang van het kijken van VIEZE films bij zen moeder

Mag ik het kind weigeren mee te geven,als ik geen enkel adres van hun heb??

wat kan ik het beste doen..

t'is nogal ne aggressieve kerel

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 29 mei 2007 12:49

?Art.432.?3.Wanneer over de bewaring van het minderjarige kind mocht zijn beslist...dan worden de straffen bepaald in de ??1 en 2 toegepast op de vader of de moeder die het minderjarige kind onttrekt...aan de bewaring van hen aan wie het krachtens de beslissing is toevertrouwd,die het niet afgeeft aan degenen die het recht hebben het op te eisen of die het,zelfs met zijn toestemming,ontvoert of doet ontvoeren...?,Sw.(=Strafwetboek).

?De onthouding van een ouder om zijn gezag te doen gelden teneinde de weerstand van een kind tegen de uitoefening van het bezoekrecht van de andere ouder te overwinnen kan,naar omstandigheden...het in art.369bis(thans 432) bedoelde misdrijf opleveren?[Cass. 21 oktober 1986,R.W. 1986-87,1609-1610,noot;Cass. 28 oktober 1987, J.Dr.Jeun. 1988,7;Cass. 15 maart 1989, J.T. 1989,666;Cass. AR7009,8 februari 1994(X.), onuitg.,geciteerd door TRD&I 1994,545].

?Een ouder kan niet uit de angst van het kind een NOODTOESTAND afleiden die het misdrijf van niet-afgeven van het kind aan de andere ouder zou rechtvaardigen,als zij die toestand zelf heeft gecre?erd door haar vrees aan het kind over te dragen,haar verbintenissen niet na te komen en het contact tussen de andere ouder en het kind niet te bevorderen?[Cass. 19 oktober 2005(D.P./C.P.),R.W.2006-07,1605-1606].

?Wanneer de moeder een gerechtvaardigde vrees mag koesteren dat wanneer zij de kinderen aan de vader afgeeft n.a.v. het bezoekrecht dat hem werd verleend,zij deze met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet meer terug zal zien,blijft zij wegens het niet-afgeven van deze kinderen aan de vader straffeloos op grond van NOODTOESTAND?(Gent 24 maart 1998,TWVR 1998,18).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Andere”